Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo2005
Hej. Min S60-2005 170hk, 15500 mil vägrar att starta efter att batteriet dog i vintras pga att bilen ej körts på flera månader.Fungerade felfritt innan dess.
Larm, Start avbruten- försök igen kommer upp, allt funkar förutom att startmotorn inte snurrar (inget fel på den) samt att bränslepumpen ej går, inget tryck framme vid " ventilen". Båda nycklarna provade.
Min undran nu är.......kan man ta rattlås, antennring, nycklar, dörrlås, samt motorstyrningen/databoxen som sitter i lådan höger fram, från en lika modell på skroten och tro att den hoppar igång, eller behöver nått mer laddas ner av Volvoverkstad ?
Volvo har försökt kolla felkoder men har ingen kommunikation mot datorn var svaret.....visste inte hur dyrt det kunde bli så jag hämtade hem bilen. Nått knas är det då eftersom varningsblinkers går igång av sig själv när man vrider på tändningen.
Synd att skrota en i övrigt fungerande bil.
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Du behöver i princip lyfta över hela elsystemet från donatorbilen för att det ska fungera på ditt sätt.
Folk har dock ibland haft turen att hitta delar som har legat nära i tidpunkten för bilens tillverkningsdatum (med samma mjukvara) och lyckats på så sätt.
Det går dock att byta enstaka enheter mot begagnade från skroten med rätt kunskap och verktyg, finns ett fåtal som sysslar med detta (inte ens Volvo själva sysslar med detta, de kan endast gifta in nya/tomma enheter).
Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]

EDC16C31 185hk D5244T4

Hej. Mitt första inlägg. Jag har alltid […]