Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mr mussel
har fortfarande poblem med min 945 Turbo, felet är att den inte har något vacum i insuget så den går inte alls på tomgång. men de går att köra på lite högre varv, och om man stänger av motorn så startar den inte på flera timmma, och har haft en hos en polare som har felsökt, och mätt upp allmotor el men inte hittat något fel alls! kan de vara så att de är styrboxen som är felet? någon som har haft något liknade problem?
Användarvisningsbild
av Fluffen
Felkoder, årsmodell, motor?
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Styrboxarna inkluderar motorelen, så har din polare mätt all motorel så borde han även ha mätt styrboxarna. 8)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Inget vakum!? Hur är det med slangen? Är insuget rengjort så inte ventilnipplar etc. är igensatt?
av mr mussel
Jocke S. skrev:Styrboxarna inkluderar motorelen, så har din polare mätt all motorel så borde han även ha mätt styrboxarna. 8)
ja men de kan ju vara fel signal.. de är de ända han inte kunde mäta, och sen har jag gjort rent insuget och bytt insugningspackning och packningen till spjällhuset, alla vacum slangar är nya så de kan inte läcka någonstans
av mr mussel
kan felet ha något med styrboxen att göra... kanske skulle prova att byta den och se om de händer något..
Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockh[…]

Val av motorolja

De heter samma så då är det samm[…]

Volvo V60 2014

Jag vil stänga av start/stop funsjonen men […]

Styrsnäcka Amazon

Lyfter en gammal tråd..... Behövs n&ar[…]