Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikeyman35
Hej på er. Min rumpvärme på min 850 -96 funkar inte. :( Tittar man under stolen på sittdynan går där 2 st kablar in. Den ena är av.. förmodligen därför det inte funkar. Nu till min undran, hur fixar jag detta enklast? tar man bort hela stolen? Eller tar man bort "tygklädseln" på själva sittdynan? Det är ju lite trångt därunder..
Användarvisningsbild
av #27
Då har kabeln gått av vid termostaten på med en ny kabelsko så funkar den igen (går att byta utan att ta ur stolen).
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Du hade helt rätt #27. Kabeln hade gått av vid termostaten. Jag lossade hela stolen, det var mycket enklare att komma åt. det tog ung 10 min att lossa den. Tack!
av Fisketorp
Har också ej fungerande rumpvärmare=)

får ingen värme på någon av de 4-5platserna, tycker jag är lite tråkigt nu när det börjar bli kallt.

Är det några vanliga fel man lätt kan kontrolera?

Har inte kollat något mer än säkring än så borde väl få tummen ur innan den fryser fast.

Lägger en fråga ang sidospegle värmare. dem funkar inte heller=(
dok funkar bakrutan och det är ju samma knapp.

något vanligt fel man lätt kollar?
måste man montera ner speglarna, hur gör man det enklast?

Ska naturligtvis mäta så strömkommer fram till värmarna.

mvh//Martin
Användarvisningsbild
av apersson850
På min -94 har jag också fått byta ett spegelglas. Kontakten mellan värmeslingorna och anslutningen blir dålig, och så slutar värmen fungera.
av Fisketorp
apersson850 skrev:På min -94 har jag också fått byta ett spegelglas. Kontakten mellan värmeslingorna och anslutningen blir dålig, och så slutar värmen fungera.
Menar du att det ´blir dålig kontakt mellan glas och infästning?
eller är det själva kontakterna som det blir "glapp" i?

Borde ju inte vara så avancerat att åtgärda då..
får se om man orkar med det detta år dok=P

//Martin

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!