Jamen om man köper en 480 så köper man en garanterat blivande "Klassiker" och det av flera orsaker en är att det var Volvos första framhjulsdrivna bil, den hade dessutom en massa ny teknik eller jag borde väl säga elektronik och det både på gott och ont tyvärr

men allt nytt har barnsjukdomar och det gäller även Volvos bilar men hela 400-serien blev lika bra som övriga bilar från samma tid. Ja det va en testbil för massor av nytt och som idag är standard på dom flesta bilar idag, ta bara en sån sak som jag läste för ett tag sen att nått bilmärke gjorde reklam för, nämligen att om du har vindrutetorkarna på och lägger i backen så startar bakrutetorkaren också! Men va det har ju 480:isarna alltid haft och det jag vill påtala med detta exempel är just att dom var tidiga med nya innovationer att det inte funkade riktigt som dom ville i början ja det gäller väl dom flesta bilmodeller :shock: HeHe.
Jo det där om att det är fult att köra med popuppsen uppe på dagarna det håller jag fullständigt med om men vem gör det? Jo dom som inte orkar laga dom vilket inte är speciellt svårt, utan på dom tidiga 480:isarna så va det faktiskt automatiska varselljus inbyggda i parkeringsljusen men det togs bort runt -93 då man uppdaterade elektroniken en del vissa bra funktioner försvann faktiskt men den blev säkrare. I mitt fall som har en -94 så kör jag med dimljusen på dagtid och slipper således fälla upp popsen och det är godkänt att göra det bara dimljusen är inställda rätt och det enligt bilbekämpningen så det är inga problem.
Sen det där med att man ju trots allt köper en blivande klassiker som knappast kan sjunka i värde mera utan det är nu man kan göra fynden för om 5-10 år kommer dom att betinga minst det 10-dubbla för ett bra ex. så är det jag menar det är väl ingen som tvivlar på att man va dum när man på det tidiga -70:talet :shock: att man inte köpte den där nyrenoverade Porschen för 5000:- eller den där fina Autin Hearalden som också fanns då men som jag tyckte det var för mycket då så jag skippade det och gissa om jag ångrat det många gånger

Det är så man måste tänka om man köper en 480 idag