Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Pedallägesgivaren sitter på bromsservon i motorrummet. Jag har varit ute för samma problem och då var det dålig kontakt där.
Någon som vet om detta funkar på en S80 -99:a?
Har provat men ej lyckats få ut någon kod...
Tror inte det går på en -99, nej...
av zenobia
Nu har jag hittat ett annat sätt som nästan funkar på S80 99:a

Nyckel i läge II
Håll inne READ
Tryck snabbt på BAKRE dimljusknappen TRE gånger

Nu får man ut info OM det finns koder satta.

Bläddra med READ.

Tyvärr har jag inte lyckats få ut VILKA koder det är som är satta.
Någon med bra idéer?
av pupe
Farthållaren är numera lagad (efter långa semestrar och trångt i verkstan...). Felet låg i en givare vid kopplingen, den skickade fel värden och därför gick den aldrig att aktivera. Jag lyckades aldrig få fram felkoderna enligt tipset ovan.

Det mest intressanta var dock att detta påverkade även tomgången när man frikopplar, och jag trodde rätt hårt på att spjällhuset orsakade det.
Bilen har gått långt och jag är inte förste ägare, tänkte att drygt 6000:- skulle flyga sin kos.

1051:- gick verkstadsräkningen på och det kändes som julafton. Farthållaren funkar igen och nu slipper jag även problemet med att få motorstopp så fort man ska fickparkera.
Användarvisningsbild
av Wolfi
Tjenare
Har en v70 -01
Just det du säger om ofrivilliga stopp känner jag igen det går ju knappt att lägga bilen i drag läge så stannar den, trodde också på det beryktade spjällhuset. Då kanske man själv har något liknande fel dock ej farthållaren..

mvh wolfi
av Knasen
pupe skrev:Farthållaren är numera lagad (efter långa semestrar och trångt i verkstan...). Felet låg i en givare vid kopplingen, den skickade fel värden och därför gick den aldrig att aktivera. Jag lyckades aldrig få fram felkoderna enligt tipset ovan.

Det mest intressanta var dock att detta påverkade även tomgången när man frikopplar, och jag trodde rätt hårt på att spjällhuset orsakade det.
Bilen har gått långt och jag är inte förste ägare, tänkte att drygt 6000:- skulle flyga sin kos.

1051:- gick verkstadsräkningen på och det kändes som julafton. Farthållaren funkar igen och nu slipper jag även problemet med att få motorstopp så fort man ska fickparkera.
Var det ECM 9300 (orimlig signal)? gött att löste sig :D
av pupe
Vet ej den exakta felkoden/orsaken som påverkade tomgången

Svärdottern har min gamla bil, en V50 T5-08, […]

Strålkastarspolare och polvändning

Bifogar ett schema för högtrycksspolning[…]

Volvo xc70 2011

Dock är batteriet nytt sen 4 veckor tillbaka […]

Carplay Trådlös adapter

Har precis själv beställt en Carlinkit m[…]