av BiggBifuel - fre 26 mar 2021, 23:09
- fre 26 mar 2021, 23:09
Bromsystem som knackar.jpg (42.76 KiB) Visad 1597 gånger
Har ett konstigt pulserande ljud eller knackning när pilot assist var aktiverad för långsam krypkörning / kökörning. Har aldrig hört något liknande och undrar om någon annan känner till det?
Det hände när jag använde Pilot Assist särskild bromsfunktion i långsam trafik, där bromsfunktion aktiverades i den långsamma kön och vid stillastående, det var då ett pulserande ljud som verkar komma i samband med bromsfunktion när bilen skulle bromsa in eller kort tid vid stillastående.
Min spontana tanke var att det låter som en hål där vätska passerar med stort tryck, men med en puls av knackningar som låter som man sänder morsesignaler.
Gjorde en inspelning som inte gick att ladda upp, så under 35 s så varierar dessa knackningar / puls under 1 - 5 sekunder, försvinner och kommer tillbaka minst 3 gånger. Det kommer från främre delen.
Det finns inga varningslampor....
Och inser det finns många komponenter i bilens bromsfunktioner
www.volvocars.com/se/support/manuals/v9 ... lot-assist
Det hände när jag använde Pilot Assist särskild bromsfunktion i långsam trafik, där bromsfunktion aktiverades i den långsamma kön och vid stillastående, det var då ett pulserande ljud som verkar komma i samband med bromsfunktion när bilen skulle bromsa in eller kort tid vid stillastående.

Min spontana tanke var att det låter som en hål där vätska passerar med stort tryck, men med en puls av knackningar som låter som man sänder morsesignaler.

Det finns inga varningslampor....

www.volvocars.com/se/support/manuals/v9 ... lot-assist