Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinTho skrev:Någon med erfarenhet från inlösen. Hur mycket kan man förväntas få för en v70 2013 D4 som rullat nästan 25 000?
Utan mer info så nånstans mellan 75-95000, närmare 95 om den har bra utrustning och automat, närmare 75 om den är manuell och snikutrustad.
MartinTho skrev:Några tips på hur jag kan göra för att få så mycket som möjligt? Har kvar kvitton på att under förra sommaren är kompletta bromsar bytta baktill (bromsok+skivor+belägg), ny ac kompressor osv. Kan detta höja värdet något?
Det där är ju normalt underhåll. Svårt att få ngt extra för att AC:n fungerar som den skall.
Ja, idag förväntar man sig att det finns AC i bilarna. Jag fick faktiskt upp ersättningen lite på en krockad 745:a. Försäkringsbolaget bjöd strax under vad de flesta likadana bilar kostade i annonserna. Men de accepterade mitt påpekande att ingen av de bilarna hade fungerande AC, till skillnad från den krockade, så de var inte likvärdiga. Bilen var så gammal att en AC-reparation kosta typ en tredjedel av bilens värde för övrigt, så det var rätt stor skillnad.
MartinTho skrev:Uppdate:

Fick idag mail från fb med deras bud. Jag köpte alltså bilen för snart 3 år sen. Då hade den gått strax över 20000 mil och jag betalade då 109.000

Försäkringsbolaget erbjöd mig 105.000 . Dumt att klaga!
Köp en lott på väg hem. Det är en bra dag.
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]