Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeM
M71 skrev: sön 28 mar 2021, 16:40 Supertack! Jag går och provar i garaget direkt! Återkommer 😊
Överdriv inte våldet!
Stoppklacken kan lossa om du tar i allt för mycket. Måtta!
av M71
Jippi!!! Körde framåt och bakåt massa gånger sedan släppte det!! Jag hade inte vågat göra det om du inte tipsat om det. Så ett stort tack för det!🙏🏼 Och för er tid och generositet med kunskap och tips. Var helt villrådig om vad jag skulle göra 😊Marie
av M71
MickeM skrev: sön 28 mar 2021, 16:45
M71 skrev: sön 28 mar 2021, 16:40 Supertack! Jag går och provar i garaget direkt! Återkommer 😊
Överdriv inte våldet!
Stoppklacken kan lossa om du tar i allt för mycket. Måtta!
[/qu #1438179
Jippi!!! Körde framåt och bakåt massa gånger sedan släppte det!! Jag hade inte vågat göra det om du inte tipsat om det. Så ett stort tack för det!🙏🏼 Och för er tid och generositet med kunskap och tips. Var helt villrådig om vad jag skulle göra 😊Marie
av Leopold
Handbroms absolut ett bra tips, hissa upp och känn vilket hjul som sitter fast.

Ett långskott kan jag förmedla också. Upplevde samma med en bmw när jag var ute på tjänsteresa, när jag klev in i bilen och skulle köra hem så var det som om man hade lagt i stenhård handbroms... på framhjulen...?! Visade sig att vänster framfjäder gått av medans bilen stod parkerad, gick emot däcket = tvärstopp. Tackar min skyddsängel för att detta inte hände ute på vägen... oj!

_____
Ser att problemet just löstes, gott! Men se till att få gjort en ordentlig bromsservice, handbromsar lever ett utsatt liv och får sällan vare sig motion eller kärlek.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]