Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Låter som något är galet.
Har det aldrig fungerat?

Jag hade svårt för det i början innan man fick in "snitsen". Då fick jag ofta veva lite med benet ett par gånger innan jag lyckades. Men nu är det en väldigt trevlig funktion och fungerar mer eller mindre alltid på försök 1.
Kanske inget jag hade betalat massor av extra för, men de gånger man står med saker i båda händerna är det ändå sjukt bra.

En nackdel som uppstått ett par gånger är att jag stått nära bilen och grejat med saker i bagaget och av misstag flyttat foten under kofångarn. Då har luckan stängt sig och jag fått den i huvudet. Men klämskyddet gör ju att den stannar direkt så inget man får ont av.
Jag tycker också att det på det stora hela fungerar bra. Glöm som sagt inte att ta ett steg tillbaka för att luckan ska öppnas. Det tog ett tag innan jag lärde mig det.

Enda irritationsmomentet för mig är när jag har en hund som springer runt kring benen. Då har det hänt att luckan ofrivilligt börjar stängas. Jag kan leva med det med tanke på andra fördelar.
Min fungerar i princip alltid, tror jag "misslyckats" två gånger hittills (av 100?). Låter ju konstigt att inte säljaren får det att fungera. Kanske prova på en annan bil och se att du fått till "proceduren" rätt, om så är fallet pekar det ju på att något är fel på din bil (sensor).
Många gör fel med foten, de viftar med foten sidledes under sensorn (höger-vänster-höger o.s.v.). Man måste sparka rakt in och rakt ut under parkeringssensorn till vänster om dragkrokens placering. Står även i manualen hu man skall göra. Funkar för mig i princip varje gång.
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]