Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Molind
Jag har nyligen hämtat ut min XC60 MY21 och jag kan inte får in min kontakter i bilen. Jag godkänt att bilen kan göra det men ändå så får jag inte till det. Någon av er som har stött på något liknande.

Har försökt att lägga till och ta bort telefonen utan att lyckas.
Det är en Iphone 11, skall tillägga att det är en jobbtelefon
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
av Oreilly
Jag antar att du har tagit bort den helt från både bilen och från telefonen.
När du parkopplar igen så får du godkänna på telefonen. Men sedan vill jag minnas att det kommer upp en ruta på bilens display där man klickar i vad som skall synkas. Bla kontakter Music etc.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Molind
Yes det har jag gjort ett antal ggr. Men inget hjälper. Och det har det gjort varje gång jag parkopplar men får inte in mina kontakter ändå.
av Oreilly
Förr, så vet jag att det fanns en begränsning i mjukvaran på antalet kontakter. Så om man har ex Truecaller så skapas det en telefonkontakt som heter spam med flera tusen poster.
Kan det vara ngt?

Annars kolla det vanliga. Se till iPhone har senaste iOS installerat (14.4.1)
Se till att Volvo har lagt in senaste uppdateringarna till bilen och sensus.
Skall vara gjort vid leverans men det är jag tveksam till. Min xc60 my2020 hämtade jag i augusti och var inne med den i jan. Och det tog över en timme att tanka in programvara för det var så mkt uppdateringar.
(Efter det kopplar bilen upp sitt modem mkt snabbare. )

Lycka till

Användarvisningsbild
av TTure
Testa med en annan tfn (helst inte en ftg tfn om det är den som har begränsats), så vet du om det är bilen eller din iPhone som är problemet.
av Molind
Oreilly skrev:Förr, så vet jag att det fanns en begränsning i mjukvaran på antalet kontakter. Så om man har ex Truecaller så skapas det en telefonkontakt som heter spam med flera tusen poster.
Kan det vara ngt?

Annars kolla det vanliga. Se till iPhone har senaste iOS installerat (14.4.1)
Se till att Volvo har lagt in senaste uppdateringarna till bilen och sensus.
Skall vara gjort vid leverans men det är jag tveksam till. Min xc60 my2020 hämtade jag i augusti och var inne med den i jan. Och det tog över en timme att tanka in programvara för det var så mkt uppdateringar.
(Efter det kopplar bilen upp sitt modem mkt snabbare. )

Lycka till

Truecaller har jag inte på denna telefon. Och det är iOS 14.4.1 installerat på telefonen. Bilen är knappt en vecka gammal, fast det betyder ju inte att den har den senaste mjukvaran.

TTure: Absolut det kan jag göra.

Tack så länge
Användarvisningsbild
av LazerHawke
kan krävas att kontakterna ligger i mobilen lokalt verkar inte funka om dom ligger i ett moln dvs
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]

Stötdämpare bak

Nej, den passar inte. Hålet för staven […]