Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det man ska vara orolig för är väl egentligen startkransen. Dyr att byta! S/S funkar bra på en manuell bil. Värdelöst på en automat. Jag stänger av den varje gång jag startar min bil med automat.
Har med börjat tröttna på att trycka på knappen varje gång. Kör till vardags inte så långt så behöver laddningen samt saknar möjlighet att ladda så. Nu är en sådan start/stop modul från eBay beställd. Lite dyr så därför jag tvekat men tänkte som så att den går ju sälja sen ändå. :-)
Micce1980 skrev: ons 24 mar 2021, 22:08 Har med börjat tröttna på att trycka på knappen varje gång. Kör till vardags inte så långt så behöver laddningen samt saknar möjlighet att ladda så. Nu är en sådan start/stop modul från eBay beställd. Lite dyr så därför jag tvekat men tänkte som så att den går ju sälja sen ändå. :-)
Berätta gärna mer om modulen! :-)
vjohnj skrev:Om du inte vill ha, så stäng skiten .

Enkelt ju mer start /stop sliter på startmotor/drev.

Sen har du detta med "klimat hysterin" (Greta&Co)
Men det är upp till er hur troende ni som person är.
Startmotorn avvänds ju inte ens vid start/stopp iaf inte på automaten så den slits ju inte, det sitter det en elpump på lådan som startar motorn. Skulle aldrig ens tänka över på att hålla på stänga av S/S för slitaget skull som är obetydligt jämfört med övrigt slitage på bilen i det hela. Tror folk fått detta med S/S på hjärnan och personligen har jag aldrig haft några problem alls med detta.

Kriterierna för S/S uppnås ju knappt aldrig under vintern när batteriet slits hårdast och har man problem med laddstatusen på batteriet så är det 99,99% orsakat av korta körningar och bränslevärmare och inte S/S.
Bromsbelägg

Köp från aeromotors. sålänge[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &au[…]

Jag brukar spänna in bultarna i skruvdragaren[…]

Godkända byglar ska väl duga. Varfö[…]