Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Denna har säkert tagits upp innan, men jag har sökt utan att få riktigt svar.
Ska köpa en annan bil och funderar på dem senaste årsmodellerna av XC70, alltså 2015-2016.
Jag hittar bilar på nätet som har momentum dynamic edition, men som har extrautrustning som en classic sport.
Så vad skiljer egentligen dem senaste modellerna?
Momentum dynamic edition, classic sport, classic summum?
Tack för svar.

//Ny i Volvovärlden
Hingo skrev: fre 19 mar 2021, 17:20 Denna har säkert tagits upp innan, men jag har sökt utan att få riktigt svar.
Ska köpa en annan bil och funderar på dem senaste årsmodellerna av XC70, alltså 2015-2016.
Jag hittar bilar på nätet som har momentum dynamic edition, men som har extrautrustning som en classic sport.
Så vad skiljer egentligen dem senaste modellerna?
Momentum dynamic edition, classic sport, classic summum?
Tack för svar.

//Ny i Volvovärlden
Här kan du läsa lite vad som som vad som ingick i t.ex. "momentum dynamic edition" och i jämförelse med classic sport.
viewtopic.php?t=148769

varför det kallades "Classic" momentum/sport/summum var pga. att MY16 var sista året för V70/XC70 och vid den tiden fick man mycket utrustning inbakat vid nybilsköp som man fick då pröjsa extra mer på föregående årsmodell(MY15).

https://www.bilia.se/siteassets/prislis ... _bilia.pdf här kan du se olika utrustning/priser/vad som ingick i respektive utrustningspaket/tilval för just XC70 Classic*
Classic = klimatpaket, driver support och teknikpaket.

I Classic ingår även elbaklucka och för att få med det behöver du spana efter Lastpaket på en 2015, det paketet var ett måste för mig för i det ingår även akustikrutorna runt om.

Alla har vi våra böjelser så det gäller att kolla vad man känner man behöver :-)
Nivomat är ett varumärke för automatisk nivåreglering på bakaxeln. Progressiv servostyrning är fartberoende (mer assistans vid låga farter). Volvos är också ställbar i tre lägen, beroende på hur tungt det går. Lätt är utmärkt när jag ska snurra runt med släp, exempelvis. Medium passar till vardagskörning och tung (eller vad det nu kallas?) till högfartsåka på Autobahn.

Skillnaden är så stor att varje gång jag ska köra vår 2016 tänker jag på hur tungstyrd den är.
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]