Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kinget
Hej!
Har en V60 T8 inscription som jag plockade ut i januari.
Har sedan dag ett haft problem med att svara på vanliga inkommande telefonsamtal över bluetooth.
Jag kan varken svara via snabbknapparna på ratten eller stora skärmen i mittkonsollen.
Problemet är intermittent. Just idag hade jag 3 inkommande samtal på 30 minuter och jag kunde bara svara på ETT av dem.
Min telefon är en iPhone 11 Pro med iOS version 14.4.1.

I telefonen är även Microsoft Teams installerat, vilket tenderar att "ta över" samtalen (ni som använder appen vet vad jag menar), men jag har en kollega med V60 T8 R-Design, där allt fungerar som det skall.
Jag skall dock avinstallera appen och prova några dagar, men tycker inte att jag skall behöva göra detta...

Kör jag via Carplay (kabel) så funkar allt fint.

Hade bilen inne på service i annat ärende, där jag påpekade detta fenomen.
Teknikern visste inte vad jag menade men erbjöd en "större mjukvaruuppdatering som var tillgänglig", vilket jag tackade ja till.
Tyvärr samma sak efter denna...

Är det NÅGON som känner igen sig i detta och som löst problemet? Jag blir snart tokig...
Användarvisningsbild
av frasse4
Kör du dubbla simkort?
av kinget
frasse4 skrev: fre 19 mar 2021, 16:55 Kör du dubbla simkort?
Nix! Ett vanligt Telenorkort.
Som sagt så har jag Teams installerat. Och på mitt jobb är det integrerat så det ringer simultant i både teams och telefonen.
Kollegan till mig kör samma setup och där fungerar det
Användarvisningsbild
av TTure
Tips, anslut dig i kollegans bil om du har möjlighet och tvärs om, det kan visa om ”problemet” sitter i bilen eller din iPhone. Blir lättare att gå vidare då hoppas jag.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag skyller på Teams.. jag har liknande problem som dig, fast tvärtom. Jag har hörapparater , dessa kör BT ihop med telefonen (Samsung Android) och en smartklocka.. kör även BT anslutning i bilen som lämnas över sömlöst från hörapparaterna. Jag kan göra allt med klockan, bilen och hörapparaterna... utan att svara på Teamssamtal, då måste telefonen fram..

/Thomas

För allt vad jag begriper är det å[…]

Broms höger fixas aldrig

Känns lite tidigt att få det problemet […]

Inte helt ovanligt att partikelsensorn lägger[…]

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]