Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

III skrev: tor 11 mar 2021, 12:08 Vi bilägare har skrivit att dynamiskt led har bättre ljus och ljudbild än led på volvo. Tror dynamisk led fick en stjärna högre betyg än standard led. Men är ju ett tag sedan jag läste den jämförelsen.
Att dynamiska är bättre känns självklart men jag har läst tester där det inte framgår att det är dynamiska där ljusbilden hyllats. Det blir väldigt missvisande tyvärr. Detta gäller inte bara Volvo. Passat har/ hade mid-led som standard och de är värdelösa. Deras dynamiska high-led däremot är fantastiska. Som testare behöver man vara tydlig med skillnaden för att hjälpa konsument.
Bamse78 skrev: tor 11 mar 2021, 15:23
III skrev: tor 11 mar 2021, 12:08 Vi bilägare har skrivit att dynamiskt led har bättre ljus och ljudbild än led på volvo. Tror dynamisk led fick en stjärna högre betyg än standard led. Men är ju ett tag sedan jag läste den jämförelsen.
Att dynamiska är bättre känns självklart men jag har läst tester där det inte framgår att det är dynamiska där ljusbilden hyllats. Det blir väldigt missvisande tyvärr. Detta gäller inte bara Volvo. Passat har/ hade mid-led som standard och de är värdelösa. Deras dynamiska high-led däremot är fantastiska. Som testare behöver man vara tydlig med skillnaden för att hjälpa konsument.
Det här håller jag inte med om. Som köpare kan man inte hänvisa till ett test när man inte är nöjd. Lite ansvar får man ta själva.
Har aldrig hävdat det heller. Självklart ligger ansvaret hos köparen men jag vill veta om det är ett fel jag upplever. Om ljuset är så dåligt som standard så är ansvaret helt mitt. Om bilen har ett fel så gäller den garanti som ingick i köpet. Förutom konsumentköplagen som även den hade täckt detta.
pergrein skrev: ons 10 mar 2021, 16:57 Är då inget jag har reagerat på, men jag har dom dynamiska/aktiva. Ska tänka på det nästa gång jag är ut i mörkret.

Mvh
Per
Har kollat efter skuggparti men inte finns det något sådant på min bil.

Mvh
Per
Borde vara samma som dom utan. Med en 6mm (tror jag det är) hylsa. Sitter en vit 6 kantig plastknopp på toppen (i ett hål) av lamphuset som man skruvar på.

Mvh
Per

Hej, Jag har en v70 MY2011. En högtalare verk[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]

Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen