Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Hej,

Är det någon mer som har knarrande ljud från framvagnen vid relativt stora rattutslag, tex vid parkering? Har hört en XC60 med samma ljud på en parkering en gång så jag är ju inte ensam iaf.
Har du bara hört det på någon annan bil är det svårt att tro att du är i Sverige. Man kan inte vara många minuter på en svensk parkering innan man hör en SPA-Volvo knarra in. Känns som det är standard efter några tusen mil.
Nyfiken, eftersom det känns tidigt på en -20; hur långt har den gått?
Låter oroväckande om det kommer redan efter 1000 mil, jag trodde man skulle klara sig längre. Hur långt har andra här kunnat köra innan det börjat knarra? Någon som kört långt utan att detta kommit? Tycker det verkar ovanligt med +3 år gamla spa-bilar utan knarr, men hade ju hoppats klara mig de tre åren...
En 5 år gammal Dacia låter ju mer premium än en nästan ny Volvo på parkeringen :-(
Det kom för kanske 2-300 mil sen men tänkte först att det kanske berodde på att det satt snö/is dumt till i hjulhuset eller liknande men nu finns det ju ingen snö kvar någonstans. Tänker absolut inte leva med det. Pinsamt att ratta ordentligt på parkeringar.
Kan man prova smörja in dom med något så det inte gnäller. Silikon?

Mvh
Per
Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på all[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]