- mån 15 mar 2021, 16:39
Som rubriken lyder har en V70 2009 med D5 motorn som har parkeringsvärmare.
Har nyss köpt bilen och parkeringsvärmaren har funkat med tidur.
Men nu igår fick jag ej igång den på tidur endast med direktstart då går den som den ska.
Det står parkeringsvärmare tidur 2 på, tror jag kan ej exakta meddelandet men.
Hur som sedan när det meddelandet försvinner på displayen står det av igen.
Min fundering är vad det kan bero på.
En teori är att jag körde värmaren på tidur 2 gånger på en dag utan att faktiskt köra bilen. Blev sjuk så var inomhus och stängde aldrig av det.
Sedan när jag skulle köra bilen var batteriet slut och har misstanke det är dags att byta det batteriet.
Men kan det vara orsaken till att värmaren ej fungerar på tidur? Står ju inget om låg batterinivå eller sånt.
Sen startar den ju på direktstart också?
Sen en annan teori det är 3+ när jag försöker ställa på tiduret idag iallafall kan det vara orsaken?
Tycker ju han borde känna av vad temperaturen är när jag ställt in när den ska va varm? För då är det strax under 0 gradigt om inte lägre på morgonen.
Tacksam för svar
Har nyss köpt bilen och parkeringsvärmaren har funkat med tidur.
Men nu igår fick jag ej igång den på tidur endast med direktstart då går den som den ska.
Det står parkeringsvärmare tidur 2 på, tror jag kan ej exakta meddelandet men.
Hur som sedan när det meddelandet försvinner på displayen står det av igen.
Min fundering är vad det kan bero på.
En teori är att jag körde värmaren på tidur 2 gånger på en dag utan att faktiskt köra bilen. Blev sjuk så var inomhus och stängde aldrig av det.
Sedan när jag skulle köra bilen var batteriet slut och har misstanke det är dags att byta det batteriet.
Men kan det vara orsaken till att värmaren ej fungerar på tidur? Står ju inget om låg batterinivå eller sånt.
Sen startar den ju på direktstart också?
Sen en annan teori det är 3+ när jag försöker ställa på tiduret idag iallafall kan det vara orsaken?
Tycker ju han borde känna av vad temperaturen är när jag ställt in när den ska va varm? För då är det strax under 0 gradigt om inte lägre på morgonen.
Tacksam för svar

- By MDK