Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns de någon här i Göteborgsområdet som kan pressa ut och in ett hjullager ur en spindel som jag tar med mig till dig? Kommer med en avmonterad spindel dvs!
Jag har en V70 som behöver byta men höll på att ramla baklänges när jag insåg hur dyrt de var :/
Betalar såklart!

Mvh Henke!
??? Hänger inte med. ett komplett hjullager ink spindel kostar ju 472 kr från Tyskland. Varför då hålla på och grejjamed att byta lager i spindeln för 7000 kr ?

Eller pratar vi om något helt annat, tex hela hjulupphängningen ?
Jag har bara hört bra om hjullagerverktygen som man pressar i och ur på plats. Inte behövt byta ännu men dessa modeller äter väl hjullager fram som jag förstått det?
Kostar väl 700-1100 på Amazon beroende på hur länge man orkar vänta. Finns även på biltema för 1700:-.

Men i övrigt så brukar det sällan vara ett problem att åka ner till närmsta bilverkstad och fråga om de kan göra det, brukar inte vara några kostnader att prata om för ett sånt simpelt jobb.
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]