Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Nej
av scotte
vad är det som inte passar??? jag har monterat på en b20 topp på en b18 block och startat motorn den fungerade i alla fall men har dock inte kört bilen någon längre sträcka.

//Johan
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) Ja om det funkar så är det ok för mej :oops: men det är nog någon skillnad men jag kan inte säga vad, men det som jag tänker först, det är att 2,0:an har planare topp men jag kan ha fel där men jag är helt säker på att MOGGE har koll (Hjälp mej nu Mogge) :P men om det funkar så varför inte köra och om du har tur så får du några "ponnysar" till ELLER som jag tror, du tappar några :cry: men så länge det funkar så är det "väl bara att åk" :lol: Jag är helt säker på att vi kommer att få ett korrekt svar här på sidan med en sån enorm Volvo-kunskap :D jag är inte ett dugg orolig utan jag utmanar er ALLA att svara på så mycket ni kan och har egen erfarenhet av :oops: jamen va faen :oops: det är ju det vi hela tiden gör här och jag kan nog gissa att den här FRÅGAN som det egentligen rör sej om så är det nog bara den som har/eller vet, som kan svara, men SVARA ni som vet och kan så lär vi alla andra nått Nytt även om inte just du behöver kunna den grejen för din bil så!!!! Kanske din kompis eller din kompis kompis har just det felet och då! Ja Då vet Du vad felet kan vara och vilka pluspoäng ger inte det :lol: Eller som en numer tyvärr bortgången vän till mej sa det man vet och kan det är "Mental Onani" :oops:
av scotte
Visst toppen passade inte rakt av lite modiferingar var jag tvungen att göra.

byta grenrör
byta grenrörsfäste
insugningsrör
byta till den kortare kamremen som sitter på 2,0
byta spridar brygga
mm
plockade allt från 440 -95 till en 460 -93 eller -94 kommer inte i håg vilken årsmodell det var.

men kombinationen 1,8 liters block på en 2,0 topp verkar fungera har åkit ca 10 mil nu och allt verkar ok.

Mvh Johan
Användarvisningsbild
av vetten
Jaha då fick man lära sej något nytt då igen :lol: Bara och buga och gratulera.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]