Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EPR
Ganska öppen fråga, men undrar mest om ni kan dela med er av erfarenheter av att använda VDASH för att aktivera olika funktioner i bilen?

Jag har sett att det går att aktivera Sensus navigation, någon som har gjort det och kan berätta?

Och är det någon som vet hur man ansluter datorn med VDASH till själva bilen, behövs det någon särskild kabel för det och i så fall vilken?

Har en V60 T3 MY2018 (classic) FWD.
Du kör väl med en vanlig VIDA DICE för Volvo för att koppla upp med VDASH.
Ja man använder en DICE (finns väl nån annan som funkar också har jag för mig), sen kopplar du in bilen så VDASH får avkoda CEM, därefter kan du ändra saker. Alla saker som går att aktivera kostar pengar.

Jag använde det för att ladda in nya digitala klustret i en S60 från 2011, och det är nog många som använder det till just det.
fjohan82 skrev: lör 13 mar 2021, 23:42 Detta med VIDA/DICE etc. funkar väl inte till MY18?
VIDA funkar även med MY18 men det är lite bängligare med meck i databasen. VDASH funkar numer även med SPA, men jag vet inte om man fortfarande använder DICE till det.

Däremot DICE/VDASH till en MY18 classic ska inte vara några problem vad jag vet.
batmac skrev: lör 13 mar 2021, 21:50 Ja man använder en DICE (finns väl nån annan som funkar också har jag för mig), sen kopplar du in bilen så VDASH får avkoda CEM, därefter kan du ändra saker. Alla saker som går att aktivera kostar pengar.

Jag använde det för att ladda in nya digitala klustret i en S60 från 2011, och det är nog många som använder det till just det.
VDASH har numera stöd för vissa J2534 kompatibla enheter, men den enda utöver Dice jag vet är testad av dom själva är VXDiag ( har testat den själv ) men avkodningen tar evigheter. Med en Dice och en hyffsat snabb dator avkodar du på ett dygn, med VXDiag tar det veckor. Jag började på min XC60 men avslutade aldrig, då jag snabbt insåg att det här kommer ta för lång tid.

Jag var inte ute efter att köpa någon mjukvara utan tänkte försöka att sniffa trafiken och få ut pinkoden för andra ändamål.
Derank skrev:
batmac skrev: lör 13 mar 2021, 21:50 Ja man använder en DICE (finns väl nån annan som funkar också har jag för mig), sen kopplar du in bilen så VDASH får avkoda CEM, därefter kan du ändra saker. Alla saker som går att aktivera kostar pengar.

VDASH har numera stöd för vissa J2534 kompatibla enheter, men den enda utöver Dice jag vet är testad av dom själva är VXDiag ( har testat den själv ) men avkodningen tar evigheter. Med en Dice och en hyffsat snabb dator avkodar du på ett dygn, med VXDiag tar det veckor. Jag började på min XC60 men avslutade aldrig, då jag snabbt insåg att det här kommer ta för lång tid.

Jag var inte ute efter att köpa någon mjukvara utan tänkte försöka att sniffa trafiken och få ut pinkoden för andra ändamål.
Ah såpass. Ja jag har bara provat med DICE. Körde med en halvsunkig laptop och det tog 15h. Hade jag kört med min primära dator hade jag förmodligen klarat mig på under en arbetsdag.

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]