Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Precis som ämnet är skrivet, vid tillfällen så blir hela min bil helt strömlös och nyckeln går ej att få ur.
Får då stå en stund (max 5 min) sen får den tillbaka strömmen och allt funkar som det ska.
Den är trögstartad och jag tror ett nytt batteri är på sin plats men hur kan det komma sig att det är endast vid parkering?
Jag lägger i parkering (automat) för att sedan trycka på START / STOP ENGINE och när jag trycker för att stänga av så dör den totalt.
Någon som har varit med om något liknande och kanske har något tips?

Xc60t6 -09a

OBS. jag vet att jag skrev fel på mitt användarnamn..

Edit: står även när den kommer igång att jag ska släppa bromsen för att få ur nyckeln trots att jag inte har foten där. Så måste starta den sen stänga av för att få ur nyckeln.
Du skriver ju själv att batteriet behöver bytas, låter ju som det som är felet. Dåligt batteri ger många olika konstiga symptomer.
Men kan det ge såna symptom som jag beskrev? Känns väldigt skumt för den startar alltid. Varför den skulle bli helt strömlöst är ett mysterium för mig men får prova byta batteri och hoppas det inte händer igen
Jag förstår det som att när du varit ute och kört och stannar motorn så blir den strömlös?

Om du har dålig anslutning till batteriet eller dålig jordanslutningar mellan motor-kaross-batteri så kanske bilen går främst på generatorn när den är igång. När du stänger av motorn så kanske spänningen initialt sjunker så mycket att datorn i bilen stannar. En teori bara

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]