Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larslars
Min VOC verkar funka normalt förutom ständig inloggning...
värmaren går o sätta på och ändra tid på timern
har en äpplefån
det som är lite irriterande är att det går inte o skicka flera ( gick förut via HERE,s websida)adresser till bilen, den hittar bara den senast skickade...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Larslars skrev: fre 12 mar 2021, 15:45 Min VOC verkar funka normalt förutom ständig inloggning...
värmaren går o sätta på och ändra tid på timern
har en äpplefån
det som är lite irriterande är att det går inte o skicka flera ( gick förut via HERE,s websida)adresser till bilen, den hittar bara den senast skickade...
Ja det hade varit smidigt att kunna planera en rutt med flera delstopp i mobilen/datorn och sen skicka till bilen, men det går som sagt inte.
av Larslars
ja det hade varit bra att kunna planera rutten i soffan o sen tjoffa över det till bilen
gick förr via here att skicka till bil och plocka upp det i "sent to car" fliken i internetdelen, men den fliken e borta numera :-(
av Slezii
Jag är så trött på notisen "bilen är olåst"
Nu har det gått så långt så jag låser bilen med Voc appen och den säger att bilen är låst (det kommer upp en notis längst ner på skärmen) men ändå står det olåst i statusen.
Är det här verkligen acceptabelt ? Man betalar för tjänsten, det är ingen bonus som man skall vara glad att man har.
Ringde supporten men dem känner inte till problemet
Har bara haft volvobilar senaste 20 åren men nu är beslutet väldigt nära att köpa något annat.
Jag får köpa en Dacia så behöver jag inte låsa den, försvinner den så kan jag ändå köpa 2 till innan jagär uppe i Volvos pris.
av ridax
Min Volvo har varit mer på verkstan än hemma hos mig senaste året, så bryr mig inte om den är låst eller olåst för försäkringsvillkoren säger uttryckligen att den inte behöver vara låst vid verkstadsbesök.... ;-)
Användarvisningsbild
av Rillee
Är inte själv heller så nöjd med voc. Tänkte att det skulle vara skönt att ha koll på bilen. När jag låg i sängen häromkvällen och skulle kolla körjournalen så står det längst upp att bilen används, var inte så lätt att somna sedan.
av Lobocut
Jag hade också problem med VOC, att jag fick varningar att bilen var olåst, fast den inte var det.

När jag var inne på service, då bad jag dom kolla specifikt för modulen som sköter VOC. Och det fanns då uppdatering till den modulen. Efter detta har inte haft detta problem längre.
Användarvisningsbild
av Derank
Precis, samma här, VOC har mer el mindre varnat i 6års tid att bilen är olåst och att larmet är utlöst, Fick uppdatering till VOC på senaste service i Mars och sedan dess har jag inet fått en enda varning.

Det lustiga är att det inet uppdateras automatisk på servicen, det var då jag tog upp problemet med Vwerkstadschefen, då nämde han att det hade kommit en uppdatering till VOC för några mån sedan coh erbjöd sig att lägga in den.

Man tycker att en sån uppdatering borde ingå i servicemjukvaran.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]