Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

När jag skulle försäkra min V70 AWD -98 (USA import som flyttgods -99) så tänkte jag än en gång ge Insplanet en chans.
Hade tidigare testat deras "kunskap" när jag köpte min V40...fick ett samtal 2 veckor efter jag köpt bilen med svaret att det var svårt att hitta en billig försäkring :shock: Det tog mig själv ca 20 min i telefon med olika bolag att hitta en billig och bra försäkring - Volvia
Några år senare skulle jag försäkra min V70 som nämns vid köp...denna gång tog det bara 3 dagar så hade jag svaret: "...den bästa och billigaste jag hittade var SalusAnsvar som skulle kosta 980.-/månad helförsäkrad...det är ju trots allt en import så inte många vill försäkra en sån bil" :roll: Men vad har ni för premie från Volvia frågade jag då :?: "Volvia...de försäkrar väl inte ens imposrtbilar öööhhhhh...." Nähä sa jag, när jag ringde fick jag en premie på 670.-/mån av Volvia :!: "Jaha...då kanske man ska kolla dom nästa gång då.... :evil: "
Ärthjärnor kan jag bara säga om Insplanet....När jag själv ringde SalusAnsvar så fick jag en premie på runt 800.- pga import...men Volvia har ingen förhöjd premie på import som jag förstått det.
En liten tankeställare till de som funderar på att anlita Insplanet för bilförsäkring....gör inte det.... :twisted:
Tilläggas kan att jag bor i Sthlm...därav ngt hög premie, men Volvia drar sitt strå till stacken för oss som väljer en importbil som kommit hit... :D
Användarvisningsbild
av Brainy
Det du ska tänka på är att insplanet precis som dom själva säger bara kollar priserna hos sina samarbetspartner:

Nu verkar de dessutom bara ha skräpbolag kvar:
ACCEPT - Försäkring

Alandia Båtförsäkring

Allmänna Änke- och Pupillkassan

Atlantica

Auro Försäkring

Euro Accident

Global Reseskydd

Gouda Reseförsäkring

Moderna Försäkringar

Nord Reseskydd

SalusAnsvar

Skandia

Sveland Försäkringar

Tennant Försäkring

Salusansvar är väl det enda bolag i den där listan som jag ens skulle fundera på att kolla upp själv om jag skulle teckna bilförsäkring.
Märk väl att det är många av dessa bolag som inte ens säljer bilförsäkringar! T.ex. skandia som bara säljer livinriktade försäkringar, sakförsäkringarna är utsålt till IF som även har hand om Volvia.

mvh
Anders
av anp
Om något är för bra för att var sant, då är det troligen det också.

Att folk fortfarande överväger att använda insplanets tjänster är lite oroväckande tycker jag. Fast det är klart, många köper ju fortfarande pyramidtjänster då de erbjuds...
Användarvisningsbild
av eiskall
Som någon tidigare nämnde så är det så att Insplanet samarbetar med ett par bolag. När de sedan säger att de ska leta upp den billigaste försäkringen kollar de bara med de bolag de samarbetar med, eftersom dessa ger provision till Insplanet.

Bluff och båg med andra ord.
av anp
Brainded skrev:Denna tjänst tycker jag verkar vara ett vettigt hjälpmedel. Mycket bättre än konsumenternas försäkringsbyrå då det här går att få upp samtliga bolag de scannar av samtidigt.

mvh
Anders
Insplanet, vettigt hjälpmedel!?

Tjänsten som sådan kan jag hålla med om att den är bra, tyvärr tillhandahålls den av lurendrejare om vi skall använda ett enkelt ord.
Användarvisningsbild
av eiskall
Brainded skrev:Denna tjänst tycker jag verkar vara ett vettigt hjälpmedel. Mycket bättre än konsumenternas försäkringsbyrå då det här går att få upp samtliga bolag de scannar av samtidigt.

mvh
Anders
Jag vet inte om du läste mitt inlägg, men Insplanet scannar inte av samtliga bolag, de scannar bara av sina samarbetspartners. Är du med? Ett bolag som har både billigare och bättre försäkring får du aldrig kontakt med om Insplanet inte råkar samarbeta med dom.
av anp
eiskall skrev:

mvh
Anders
Jag vet inte om du läste mitt inlägg, men Insplanet scannar inte av samtliga bolag, de scannar bara av sina samarbetspartners. Är du med? Ett bolag som har både billigare och bättre försäkring får du aldrig kontakt med om Insplanet inte råkar samarbeta med dom.
Brainded har själv skrivit vilka bolag Insplanet samarbetar med, ett par inlägg högre upp.

Jag vet inte riktigt vad brainded menar med sitt sista inlägg, där han som jag tolkar det, gillar insplanets tjänster. Samtidigt som han tycker de bara har samarbete med skräpbolag i ett inlägg tidigare.
av Addekarlsson
Kan det vara tjänsten i sig han gillar, men att Insplanet kanske skulle se över vilka bolag dom samarbetar med?

Så tolkar jag inlägget i alla fall.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag får be så hemskt mycket om ursäkt, det skulle in en länk i det där inlägget också! Insplanet gillar jag inte, däremot http://www.compricer.se/forsakring/

Denna länk skulle alltså även ha legat i mitt senaste inlägg, då kanske det blir lite klarare? :D

Eiskall: Denna sida scannar inte heller av samtliga bolag men vettigare bolag än insplanet, du gör all sökning interaktivt och får upp svaren på en gång. Och framförallt så registrerar du dig inte såsom på insplanet så dom ringer till dig i tid o otid. De samarbetar heller inte med försäkringsbolagen utan enda anledningen till att ett bolag inte är med är att de inte tillåts hämta information från deras hemsida.

/Anders som skäms som en gris :oops: :oops: :oops:

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]