Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Instämmer, dessa tester har lurat väldigt många. Beröm till Volvo som manipulerat med endast maxade testbilar som har allt. Att sedan motorjournalisterna inte tagit reda på fakta är anmälningsbart!
Ingen annan bil som jämförts har varit maxad... (klantigt av de andra).
motorhuven skrev:Instämmer, dessa tester har lurat väldigt många. Beröm till Volvo som manipulerat med endast maxade testbilar som har allt. Att sedan motorjournalisterna inte tagit reda på fakta är anmälningsbart!
Nu tror jag du gör en höna av en fjäder.
När en bil testas av en seriös testare har dem alltid med vad bilen är utrustad med.
Många gånger är det kanske inte ens Volvo som tillhandahåller bilarna utan ÅF?
Av ren nyfikenhet.
Vad jämför ni med när ni säger att det är "så kass" ?
Jag har vanliga LED på min V60 och tycker ljuset är helt enligt förväntan. Varken superbäst eller särskilt dåligt. Helljuset är väl snarare riktigt bra i så fall.

Jämför jag min Passat från 2017 ligger Volvon bra mycket bättre till.
Något annat har jag inte att jämföra med.
motorhuven skrev:Instämmer, dessa tester har lurat väldigt många. Beröm till Volvo som manipulerat med endast maxade testbilar som har allt. Att sedan motorjournalisterna inte tagit reda på fakta är anmälningsbart!
Den var bra, skyll på att bilen har utrustning som journalisten inte fattar finns där.
Är en bil "maxad" om den har dynamiskt helljus?
Och vem ska du "anmäla" till? :-)
Jag jämför mot den xc60 -18 som jag kom från, halvljusbilden är betydligt sämre på V60 enligt mitt tycke. Det står alldeles för lågt på förarsidan plus att det känns "kantigt" i ljusbilden. Sen kanske ljusbilden automatiskt blir bättre med en högre bil, är ingen ljusexpert men halvljuset upplevs sämre på V60 jämfört med xc60.

Skickat från min M2007J3SG via Tapatalk

jaronsso skrev: tor 11 mar 2021, 08:40 Av ren nyfikenhet.
Jag har vanliga LED på min V60 och tycker ljuset är helt enligt förväntan. Varken superbäst eller särskilt dåligt. Helljuset är väl snarare riktigt bra i så fall.

Jag jämför med mina senaste bilar, VW Arteon med high led, Skoda Kodiaq med full-led och VW Touareg med bi-xenon. Verkar på tidigare svar som att ljusbilden är för lågt ställd så jag hoppas det räcker att justera. Märkligt dock att Volvo släpper ut bilar på marknaden med så lågt ställd belysning. Jag har flera ggr varit nära att missa avfarter på motorvägen i mörker.
jaronsso skrev: tor 11 mar 2021, 08:40 Av ren nyfikenhet.

Jag jämför med min V60 MY17 som har xenonljus. Starkare, jämnare och mer fokuserad ljusbild.
Nya V60 med standard-LED upplever jag har en väldigt spretig och ofokucerad ljusbild, lyser "lite hit och dit". Heljjuset lyser som "en kil" rakt fram, inte uppåt/ut mot kanterna på samma sätt som den äldre modellen.
Vi bilägare har skrivit att dynamiskt led har bättre ljus och ljudbild än led på volvo. Tror dynamisk led fick en stjärna högre betyg än standard led. Men är ju ett tag sedan jag läste den jämförelsen.
Senast redigerad av 1 III, redigerad totalt 0 gånger.

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]

Lövets XC70 -05 - Godkänd!

Intressant, funkar dessa lampor på[…]

VOC strul

Verkar funka igen

Är du säker på att kamremmen inte […]