NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På föräldrarnas V50 tog sig algtillväxten förbi bränslefiltret och satte igen hela bränslesystemet längre fram...
Hur är det med generatorström? Nu vet jag inte hur det är på en V50 men jag hade en cittra som kolborstarna var slut på, vilket gjorde bilen kunde köra 15 km mha spänning från batteriet- sen dog den. Väntade man 15 minuter kunde man sedan köra några kilometer till.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Ja det ser väldigt märkligt ut det som va i tanken, googlat lite på hur alger i tank ser ut, de liknar mer på typ slemaktigt. Det här vet jag inte vad jag ska beskriva det som. Men va som sagt inget i tanken, bara i koppen

Skulle kunna va tjuvluft för det känns som du säger att den inte får tillräckligt med disel när man ger gas. Täta ledningar som någon nämnde eller tjuvluft som du säger.

Va förbi en verkstad och surrade lite. Om partikelfiltret skulle va tättt/pajj skulle den ha samma symptom som jag har nu?
Ju mer jag tänker på det...
Klägget sitter ju i koppen, i tanken. Där går väl returen från spridarna ut med.
Men det som inte går till returen brukar på de flesta bilar användas till spridarna igen. Utan att passera filtret igen.

Min gissning är att spridarna är kläggiga. Har du tur så fungerar det med spridarrengörning du häller i tanken men i värsta fall måste de ur. Glöm inte vilken som satt var.
Ja det är märkligt!

Men samtidigt vart kommer skiten ifrån? Kan det bara va skit eller någon ledning som ruttnat sönder och det blir tjuvluft eller är spridarna tätt med skit?

Borde den inte va död om spridarna är tätt. Tycker det är så konstigt att den går enstund och kommer ungefär lika långt innan den dör.

Har mätt strömmen på batteriet på tomgång och det ser bra ut...
Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]