Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jesper Koch
Tack för era åsikter och tips. Jag skall vänta med rostskydd men omgående satsa på en bra lackkonservering.

Problemet är, Vem eller vilken firma/metod skall man använda?
av jbl
Se till att hitta en rekond som har bra rykte om sig än just att stirra sig blind på märket av lackskydd.

Det är människan bakom maskinen som är viktigast för ett bra och långvarigt resultat.
av Psyko
Jesper Koch skrev:Tack för era åsikter och tips. Jag skall vänta med rostskydd men omgående satsa på en bra lackkonservering.

Problemet är, Vem eller vilken firma/metod skall man använda?

Står klart o tydligt i Instruktionsboken vad som gäller.
Om du får lackproblem som tex krackelering kommer du
inte ersättas.

Ditt val, ingen annans.
av Steff 99
inte ersättas.
Skulle vara intressant att veta hur ofta lacken krackelerar efter lackkonservering.
Skulle säga att detta är en skröna..
Vad jag vet så har ingen fått Volvo att säga att man inte kan lackkonservera (det finns en mängd trådar ang. detta i detta forum)
av Psyko
Steff 99 skrev:
inte ersättas.
Skulle vara intressant att veta hur ofta lacken krackelerar efter lackkonservering.
Skulle säga att detta är en skröna..
Vad jag vet så har ingen fått Volvo att säga att man inte kan lackkonservera (det finns en mängd trådar ang. detta i detta forum)
Näe, informationen i Instruktionsboken är ju bara ett påhitt troligtvis :roll:
Användarvisningsbild
av Funk
Inte att man inte kan, men som bl.a jag nämnt i dessa trådar så står det numera i instruktionsboken att man kan friskriva sig från garantin om det använts lackbehandling, jag kan inte den exakta formuleringen, någon annan kan kanske skriva av den... Det lär visserligen vara en ganska mild formulering, men den finns numera där..

/Thomas
Användarvisningsbild
av tjotto
Man kan ju alltid fråga annan part än volvo, lack som lack...
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]