Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jacke12
Nu är min Volvo stängd och borta. När kommer Volvo on Call uppdateras? Vad är tanken?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Nu hänger jag inte med...? :-/
Jag kan logga in på båda och ser allt precis som tidigare.

Edit: Nu ser jag, på Min Volvo kan man inte längre styra VOC-funktioner enbart appen gäller.

Volvo On Call

Volvo On Call är inte längre tillgängligt här i Min Volvo. Ladda ner Volvo On Call mobilapp här:
Användarvisningsbild
av MartinS
Va surt att man inte kan nå volvo on call från webbsidan längre, det har ju varit räddningen när man vill starta värmaren och appen inte funkar, vilket ju faktiskt inte är helt ovanligt.
Användarvisningsbild
av Jacke12
Nu får dom allt uppdatera VOC appen.

Dörrar som står som öppna för att sedan gå över till låst. Inloggskärmen dyker upp titt som tätt för att sedan autoinlogga.

Dom ska ju även integrera över min volvo också. Förhoppningsvis arbetar dom med detta.
av Lobocut
Jag hade problem med att appen varna för att bilen var olåst, men det var den inte.

Vid nästa service, då bad jag dom kolla om det fanns några uppdateringar, till modulen som VOC ligger på. Och det fanns det. Dom fråga då om jag ville ha in den uppdateringen.

Själva uppdateringen skulle ha kosta kanske 200kr, men det sluta med att jag fick den gratis.

Efter detta så löste sig problemet för mig. Detta är nästan ett år sedan.
Senast redigerad av 1 Lobocut, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mattes
Appen är otroligt dålig! Vad dom borde ha gjort är att bygga ut websidan. Denna skulle då kunna anpassa sig efter om man kom från mobil eller dator. Värdelöst att basera allt på app.
Användarvisningsbild
av Derank
den har aldrig funkat riktigt bra, jag använder den numera bara till att starta värmaren med manuellt och det fungerar till 99% iaf de senaste 5åren
av dannesk
Jag och frugan haft haft VOC i 3,5år nu och har bara haft problem någon enstaka gång under denna tiden annars har appen funkat perfekt men då kör vi iOS, kanske det är Androidappen som är dålig. Är ju bara senaste veckan/veckora som jag blivit utloggad nån gång.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]