Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Julleman83
Hej.
Jag har haft 2 problem.
Det ena var stegmotorn för bilen gick inte över till gas utan dog direkt. Tog ur stegmotorn och lödde om det 8a lödningarna och satte tillbaka allt igen. Det funkar och bilen går på gas igen.
Nu till mitt andra problem. När jag nu fått igång gasdrift en så märker jag att det pyser hela tiden ifrån gasregulatorn.
Hur kan jag få bukt på detta? Pyser inget vid bensindrift.
Vore tacksam för svar och beskrivning.
Mvh Kristian
Användarvisningsbild
av sbf
Det är vanligt med läckage i GTR. Vart bor du? Finns flera som säljer renoverade. Bland annat Markku utanför Lidköping, han fixar det mesta med gasbilar och är dessutom jäkligt trevlig. PM så får du kontaktuppgifter.
Användarvisningsbild
av sbf
Det är några som har plockat isär den där GTRen och tagit reda på exakt vilka storlekar på membran och O-ringar som behövs. Frågan är bara om det är värt din tid eller om du ska satsa på att betala några tusenlappar och ta en roadtrip till någon som kan byta åt dig.

Personligen blev jag så jävla less på gasbilar när jag körde min V70N Bi-Fuel att jag lovade mig själv att aldrig köpa en gasbil igen.
Användarvisningsbild
av sbf
Julleman83 skrev: sön 07 mar 2021, 15:35 Det konstiga är ändå att jag kan köra med den men gasen tar ju slut jäkligt fort. Tänkte om det gick att smörja upp eller något ifall något hängt sig.
Du kan också ha läckande ventiler i gastankarna. Finns även det att få renoverade bytes till hos ovanstående. Eller något annat på högtrycksidan, eller någon slang eller så på lågtrycksidan. Köp CRC Leak Finder och spraya runt lite och se om du kan identifiera exakt vart det läcker.
Användarvisningsbild
av sbf
Någonstans längs ditt CNG-system (som ändå är relativt avgränsat) har du läckage. På ett eller flera ställen. Du kan även testa status på din GTR med det s.k. bubbeltestet som finns beskrivet på forumet.
401E5634-D849-4C95-8766-F2A11B78B544.jpeg
401E5634-D849-4C95-8766-F2A11B78B544.jpeg (50.44 KiB) Visad 936 gånger
av Julleman83
Tack för era svar. Tur man är ledig nu i veckan så man kan försöka bli lite klokare på detta. Men som jag känner så blåser det verkligen ut gas från konan på regulator, asså där det är små hål så att säga, men ändå går det vidare gas så bilen hålls igång. Men efter ett tag så vill den inte gå så bra.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]