Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PutteHFS
Finns det något i tändningslåset som har att göra med starten av bensinpumparna?

Skulle starta härom dagen, då ville inte torkarna fungera, stängde av och provade på tändningen, funkade startade bilen och allt var ok.
Skummt fel även med backljusen, funkar bara när jag gasar på bakåt.
Finns det jord punkter i skuffen med? 745:a.
Användarvisningsbild
av paske
Hej !

har du någon tändmodul på bilen, så är det säkert den som spöker! kretsen kan vara av. den funkar när bilen är kall men är bilen varm så bryts kretsen inut i den.
har nämligen haft det problemet på min turbo. jag fick öppna huven å kyla motorn innan den startade igen.
av Snigelfar
hej, jag har haft problem också med att bilen varit svårstartad då den blivit varm, hade även sotiga stift, men nu vet jag ju inte hur det är på 88 men sitter det pulsair ventiler på den? det var felet på min iaf. om det sitter sådana så plocka bort slangarna till dom, starta bilen och känn på dom suger dom så är dom ok, blåser nån utav dom byt!
Användarvisningsbild
av PutteHFS
Hej o Tack. Men det finns inget pulair system på denna modell -88.

Skall köpa ny LMM och tändmodul de begagnade var nog inte bra.

Varför reagerar inte bilen på tomgångs skruven på LMM ?
Enligt Ohm mätaren så funkar den rätt, "Har läst och mätt"

Är det data boxen? och skall tändmodulen bli varm? bara på 4 min tomgång?

PS har nu bytt delar för 9K :- Bromsar/tillbehör till bromsarna rubbet. samt framhjuls lager/2st, Samt tänd delar för 3000:-

Snart måste en ljusning komma,, annars till salu,,,,, suck den är ju rostfri vill ha den kvar...
av Kena
Sluta gissa och åk in till en verkstad, du bränner ju bara pengar på sånt som inte är trasigt.

Enligt meken så hade han nollat den och rade[…]

Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]