Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BiggBifuel
Kolla afffärsförslaget på nytt, det står mitt i modell förteckning inspränkt under rad 6 "Parkeringssensor bak" och under rad 20 står " Parkeringssensor fram7bak", men inget om den monterade parkeringskameran som är en attrap/dummy. Så jag tänker att "Parkeringssensor bak" kanske var meningen att vara "backkamera" som ingår i incription/Pro eller Teknikpaket V90/CC/XC från 2017, men vart fel eller så hade man inga andra handtag till bagageluckan på fabriken så det satte dit en dummy och hoppades ingen ser det?

Det andra är att det står på rad 18 "baksätesvärmare", den finns inte på bilen, det var ett tillval. Och varför den inte finns kan bero på rad 1 "bälterkuddar bak", men det som någon har upplyft vid köpet utan kommit nu efterhand. Så en dummy till parkeringskamera monterad på bilen och ingen "baksätesvärmare". Det kallas Volvo Selekt....

När det gäller kablage, sa Bilia teknikern att ingen kablage fanns på 2018 modellen, så det måste man köpa till efterår. Fick en känsla att själva kabeln gick inte köpa, utan man fick köpa hela paket med backkamera.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Att det står på två ställen är ju bara att du parkeringsensorer fram och bak.
Hittar du någon annanstans att bilen skall ha backkamera?
Fast har du bälteskuddar utgår värmen i baksätet.
av Keiser
Lite rörigt detta, du skriver i första inlägget att utrustningsnivån är inscription/pro och MY 2018, då ingår väl backkamera?!

Att blanda in parkeringssensorn känns lite långsökt. Står det inte med i fabriksspecen så ska du ju inte ha den.
av BiggBifuel
Det är inscription/pro och MY 2018, säljaren ord var - Volvo Cars har inte koll på specifikationerna när det säljs av Bilia och han kan inte titta i några papper för att se vad som ingår i det olika årsmodellerna. Googlade och svårt att hitta ett dokument där man ser vad som ingår i det olika paketen MY17 & MY18. När det gäller baksätervärmaren så säger han att det blir fel ibland och det får man leva med, fast det står i specifikationerna. ad 6 "Parkeringssensor bak" och under rad 20 står " Parkeringssensor fram/bak"

Det står inget om backkameran, endast parkeringssensorn på två ställen,
av BiggBifuel
Det jag har lärt mig - Dummy kan ingå i köpobjektet, innehållet behöver ej stämma, samt ordet Volvo Selekt inte borgar för att det är rätt innehåll, utan - två års nybilgaranti, du får lite bekymmmerfritt ägande, fast lite surt är det när man gör en livs investering i en dyr bil, sorligt att du kan inte lite på Volvo Cars utdrag eller car.info.se då det bygger på Volvos utdrag . hade en V70, MY05 som var bra, V70 kändes lyxig MY12 och var trevliga. Och tycker min V90, MY18 är väldigt trevlig, är nöjd frånsätt besvikelsen med att spec. inte stämmer riktigt. :-)
av Lockis
HUD och backkamera har ingen relation med varandra.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Här är min spec på momentum v90 från my2018. Jag fick lägga 4500:- (för mig) som tillval för att få bakkamera.

Teknikpkt V90/CC/XC: Intellisafe Surround, BLIS:Radar för död vinkel, Cross Traffic Alert, Rear Collision Warning, In/ut speglar aut avbländ, Navigation, Parkeringssensor fram/bak, Strålkastare Dynamisk LED

Tillval: Volvo on Call, Subwoofer, Klimatautomatik (4zon), Borttag emblem bakluckan, Stämningsljus Interiört, Växlingspaddlar, Sportratt, Mörkt tonade rutor 5 st, Parkeringskamera bak

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]

God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]