Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zibpka
Har nu prövat och byta ABS givaren och lampan tänds nu inte på direkt förens ABS skall försöka användas. Antar att det är ABS styrenheten alternativt pumpen. Hur vet man vilka enheter som passar min modell? Som jag sett på bildelsbasen så verkar de som att man köper hydralaggregaten som jag antar betyder pump så verkar ABS styrenheten sitta ihop. Om nån vet vilken jag skall jag ha får dom gärna länka till den sådan. Helst komplett.
Användarvisningsbild
av vetten
Men har du kollat så att inte det är en spricka i någon av abskransarna det är ju ganska lätt att kolla om du följer guiden på filmen som jag bifogade tidigare det är oftast just kransarna som brukar spricka pga rost.
av Zibpka
vetten skrev:Men har du kollat så att inte det är en spricka i någon av abskransarna det är ju ganska lätt att kolla om du följer guiden på filmen som jag bifogade tidigare det är oftast just kransarna som brukar spricka pga rost.
ABS sensornringen sitter i hjullagret och lagret byttes förra sommaren så tror inte där problemet ligger.
Zibpka skrev:ABS sensornringen sitter i hjullagret och lagret byttes förra sommaren så tror inte där problemet ligger.
Du har bytt på båda sidor då?.
Har du lagt dig på backen igen o kolla om du ser ABS ringar tvivlar dock på att du gör det?.
Även om det inte är vanligt kan de vara rostiga även bak. De behöver inte vara av för att det sa jävlas bara väldigt rostiga.
Såg att det var kod på vänster men det kan jävlas utan koder med.

EDIT visst fan ska väl det gå att byta enbart ABS styrenheten. De borde väl finnas löst det gjorde det iaf till min skorv.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Är det något fel med kransen eller om givaren inte sitter i rätt läge så får man felkod först när man börjar rulla (ABS får då inga pulser från just det hjulet men alla andra och protesterar efter en stund)
Fel på kablage eller helt trasig givare borde rimligen sätta felkod direkt. Självdiagnos körs på de flesta system så fort man vrider på nyckeln..
Är det fel i ABS-styrenheten kan nog i princip vad som helst hända :P
av Zibpka
gubbstrutt skrev: tis 02 mar 2021, 22:00
Zibpka skrev:ABS sensornringen sitter i hjullagret och lagret byttes förra sommaren så tror inte där problemet ligger.
Du har bytt på båda sidor då?.
Har du lagt dig på backen igen o kolla om du ser ABS ringar tvivlar dock på att du gör det?.
Även om det inte är vanligt kan de vara rostiga även bak. De behöver inte vara av för att det sa jävlas bara väldigt rostiga.
Såg att det var kod på vänster men det kan jävlas utan koder med.

EDIT visst fan ska väl det gå att byta enbart ABS styrenheten. De borde väl finnas löst det gjorde det iaf till min skorv.

Jaomen tänkt mest på att jag inte vet om det är styrenheten eller pumpen som är kass o ger felkoden på pumpen. Det lutar åt att de blir verkstaden eller sälja den som den står. Har ingen lust att kasta massa pengar i sjön på den rathögen för att chansa mej fram vad felet kan vara.
av klacken
Om det är lika som på en -05 så är det lätt att kolla pumpen,är bara + och - på den. Ta loss själva pumpen, 2 skruvar och prova direkt med 12V, är den död byt kol i den.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]