Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SE6M
Tack för den snabba kommentaren !

Har bara provsuttit nya S80 i fram och baksätet, det var den svarta/mörka inredningen. Gillade den inte, så dyster och trång verkade den i jämförelse med min ljusa beigefärgade inredning.
Komfortmässigt så bör ju den nya var några strå vassare, även om den gamla fortfarande är mycket bra.

Såg just att den lokala Volvohandlaren hade öppet i morgon Söndag, så det kanske blir en tur dit för en provkörning... hehehe...
Inte för att jag skall byta redan, men det är alltid kul att kika på nya bilar ! :wink:

Sevak, ursäkta "kapningen" av din tråd... :oops:

/SE6M
av Sevak
Ingen fara bara du hittar köpare till min bil:P

Ni kan ringa mig fram till 24:00
även på helger
Användarvisningsbild
av SE6M
Menar du att det är svårt att hitta köpare till din fina bil ??? :shock:
Den såg ju jättefin ut, har det kommit många och kikat ?
Användarvisningsbild
av Jensen
Sevak skrev:Är dessa bilar så svår sålda?
Visst är du nästan billigast i landet med din S80, men tyvärr så skiljer det inte så mycket för en köpare att köpa på firma då man samtidigt kan finansiera samt få lite garantier på bilen, och då spelar inte 10-15tkr nån större roll för dom flesta.
Tar en bil som exempel, S80:n som säljes utav Bilia för 99tkr då är det även en automatlåda på den bilen, vilken hade du själv köpt????
Du skriver även att det är prutat o klart, det tror jag att du får ändra på om du vill få bilen såld.
Jag tror på ett slutpris runt ca 85tkr för din bil, får du mer så skall du vara jäkligt nöjd.
Skall sen tillägga att S80:n inte är det mest lättsålda.
av Sevak
Jag hade en köpare som skulle komma och ta den för 93 000. Men i sista sek ringde han och sa att han hittat en annan.
Endast 2 st har hört av sig på 3 veckor det är konstigt.
Det finns inte en bil som är i mitt skick på blocket årsmodell 99-01
Det gör jävligt mycket med lackade lister och trösklar.

Har nu förnyat annonsen och satt en pris på 90 000 prutat och klart.
Det är ett bra pris med tanke på skicket och miltal. Den har fullstämplad servicebok, skatt & besiktad till sep 08.
Vinterdäcken pirelli carving rullat max 300 mil.
Sommardäcken håller lätt 2 sommrar till.

Jag har tänk köpa nya s80 07a summum. Men köper jag en 08a så betalar volvo mig 97 000 för min bil.
Användarvisningsbild
av SE6M
Håller med Jensen det här med "prutat och klart"...
Gillar inte den formuleringen. Jag ringer av princip aldrig på en sådan annons...

Ändra den forumleringen, så kanske du får fler svar. :wink:
av Sevak
Har jag inte det så ringer folk och säger 80 tusen eller 85 tusen. 90 000 är bäst pris på blocket. Den som vill köpa bilen. Gör det. Jag har redan sänkt den 15 tusen.
av matand12
Problemet med bilen är att den är dåligt utrustad samt att det inte är nåt klös i motorn.
Folk e nog mer intresserade av en t6:a - då fär man ifta en fullmatad kärra med ett gott drag i motorn - FÖR SAMMA PENG!!!

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]