Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
forbo skrev:Har en Calix K2 som jag är mycket nöjd med.

Funderar på att montera den framför luftutblåset vid den röda merkeringen.
Hade kupévärmaren satt där på min 940, där den satt bra. Någon som vet vad det finns bakom plasten?
Hade ju varit tråkigt om man drog skruvarna till fästet igenom någon olämpligt :P

Under handskfacket lät ju inte som någon dum placering heller, men har för
mig att den inte skulle montera den upp och ner.

//Fredrik
Tänkte montera en Termini på exakt samma ställe som dig och undrar samma sak, är det något bakom som kan ta skada om man drar i nån skruv till fästet?

Hade kupévärmaren monterat på det stället i V40n och det fungerade alldeles ypperligt. :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har också funderat på att montera den på samma ställe som er men det känns ju som helt fel håll.

Har tidgare haft den mellan framstolarna riktad frammåt istället . Då blir framrutan av-isad även om man bara kör den några minuter med värmaren.
Användarvisningsbild
av lexus
forbo skrev: Hade ju varit tråkigt om man drog skruvarna till fästet igenom någon olämpligt :P

//Fredrik
Ta bort täcklisten som sitter där och titta efter. Precis mellan högersätet och mittkonsollen sitter en skruv i täcklisten. Vrid skruven ett kvarts varv motsols med ett litet mynt eller en vinkelmejlsel och vik sedan ut bakkanten på listen och dra bakåt. Därefter bör man kunna vika ut mattan tillräckligt så att det går att se vad som döljer sig bakom.
Användarvisningsbild
av Brainy
lexus skrev:
forbo skrev: Hade ju varit tråkigt om man drog skruvarna till fästet igenom någon olämpligt :P

//Fredrik
Ta bort täcklisten som sitter där och titta efter. Precis mellan högersätet och mittkonsollen sitter en skruv i täcklisten. Vrid skruven ett kvarts varv motsols med ett litet mynt eller en vinkelmejlsel och vik sedan ut bakkanten på listen och dra bakåt. Därefter bör man kunna vika ut mattan tillräckligt så att det går att se vad som döljer sig bakom.
Mattan/filten bör dessutom vara tillräckligt stark för att hålla fast en så pass liten värmare så jag skulle lossa filten och se vart det är helt fritt bakom och sen sätta någon typ av platta på baksidan som skruvarna går att dra in i.

mvh
Anders
av wan79
lånar tråden lite! Ni som har eftermonterat kupé fläkts utag har ni satt dom på orginal platsen eller på nåt lite osynligare plats=snyggare
Användarvisningsbild
av forbo
lexus: Tack för det tipset :) hade inte sett den skruven.

Så här såg det ut bakom täcklisten. Det inringade är luftutblåset.
Verkar inte vara helt omöjligt att montera fästet där om man inte har för långa skruvar.

Måste även kontrollera att kupévärmaren inte sitter ivägen så man blir att sitta obekvämt :)

*edit* Gick ut och tänkte montera kupévärmaren, men då hade inte handskfacket gått att öppna helt om man vinkar den snett upp. Kanske funkar med en mindre kupévärmare.

Eller det hade funkat men då hade den blåst rätt på stolen vilket kanske
inte är så lämpligt.
Och sätta den under handskfacket så hade det tagit bort mycket utrymme för fötterna.

Får väl ha den stå på den lilla stålställningen som var med.

Bild

Wan79: Menar uttaget till kupèvärmaren?

Här sitter mitt om det är det du tänker på :)

Bild

//Fredrik
Användarvisningsbild
av Bosa
Då är en sån där liten fickvärmare(Termini) beställd från Classe, får nog bli en montering sådär på sidan när den väl dyker upp.
av johlin
Den passar perfekt precis till höger om lampan under handskfacket.
Den värmer gott och väl upp hela bilen om den får stå på en stund.
Användarvisningsbild
av polcirkeln
johlin skrev:Köpte en Termini förra veckan, satte den precis till höger om lampan under handsfacket. Fick sätta det några distanser så den inte tar emot handsfacksluckan när den öppnas.
Den sitter kanon, man ser den knappt och är inte ivägen..
Tror det var 5 års garanti...
Jag är supernöjd.
Vad nyttjade du för disanser?
Hur blir luftflödet - rakt mot stolens framkant eller?
Har du någon bild möjligen?
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]