Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nästa problem med min V70 2.4d 2010. Skulle dammsuga, märker att det är lite fuktigt under fotmattan till passagerarstolen fram. Bara på golvet mot backen, ej fuktigt upp mot handskfacket. Det var blötare under mattan till höger passagerarmatta i baksätet. Mina tankar går till läckande värmeelement. Försökte smaka på det blöta ingen smak eller lukt heller. Bilen drar heller ingen nämnvärd glykol. Fått fylla kanske 2dl på 2 år.
Jag får värme i bilen och tillsatsvärmaren funkar.
Orkar inte med mer just nu. Måste byta hjullager fram också. Någon som har ideer?
Senast redigerad av 1 dieselmagnus, redigerad totalt 0 gånger.
Viker upp mattan på passagerarsidan, osäker på om man behöver plocka bort även täckpanelen på den sidan först.

Ska kunna se en gul (vill jag minnas) slang som är fäst i golvet sedan.
Lös vindruta sätter jag min veckopeng på
Karlos skrev:Kolla denna videon runt 19 minuter. Tror det är denna Steffe3 menar

Jepp, vid 18:41 ser man den nere till vänster t.ex. Inte en gul slang, men gul plugg i alla fall.
hollan skrev:Lös vindruta sätter jag min veckopeng på
Det är också ett möjligt alternativ, det har ju släppt mer än en vindruta tyvärr. Borde synas om det är någon fläck i taket då dock, eftersom det inte var något fram mot handsfacket.

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]

Min mätare satt ovanför subframen innanf[…]