Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sparwen
Ska köpa en kupévärmare till bilen nu inför vintern.

Jag vill först ha tips på bra kupévärmare, sen vill jag höra om de finns nåt sätt att fästa dem i sidan där fram. Alltså där det sitter ett fäste för bland annat papperkorg och andra tillbehör. om det finns något originaltillbehör för det.
av Magren
Spana in nya Defa Termini. 1350W i ett litet paket stort som ett hårddiskkabinett. 775 spänn på Classes
Bild
av Kena
Köpte en Calixvärmare för ett par år sedan, den funkar bra men låter som ett tröskverk.
av olson
Skönt att slippa sitta i bilen & lyssna när den blir varm :lol:
av Kena
Ja verkligen, men jag undrar hur länge den håller?
av johlin
Köpte en Termini förra veckan, satte den precis till höger om lampan under handsfacket. Fick sätta det några distanser så den inte tar emot handsfacksluckan när den öppnas.
Den sitter kanon, man ser den knappt och är inte ivägen..
Tror det var 5 års garanti...
Jag är supernöjd.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag var till rusta och köpte en för 100kr :twisted:

Bilen har hittills varit isfri på morgnarna iaf så den fyller sin funktion så.

Däremot lyckas den på något sätt trigga igång larmet så jag kan inte larma på bilen. Funderar på om det är något lagerljud som får glaskrossensorn att reagera eller om det är rörelsedetektorn som känner av luftströmmarna.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kena skrev:Ja verkligen, men jag undrar hur länge den håller?
Har ett gammalt tröskverk som låtit illa i över 10 år nu, det är väl ca 25 år gammalt nu men funkar alltid.

De nya tysta brukar ge upp efter 2-3 år.
av aine
johlin skrev:Köpte en Termini förra veckan, satte den precis till höger om lampan under handsfacket. Fick sätta det några distanser så den inte tar emot handsfacksluckan när den öppnas.
Den sitter kanon, man ser den knappt och är inte ivägen..
Tror det var 5 års garanti...
Jag är supernöjd.

Antar att det är Termini 1350 du köpte? Vad har du för bil? Räcker den till för att få varmt i en V70?
Användarvisningsbild
av forbo
Har en Calix K2 som jag är mycket nöjd med.

Funderar på att montera den framför luftutblåset vid den röda merkeringen.
Hade kupévärmaren satt där på min 940, där den satt bra. Någon som vet vad det finns bakom plasten?
Hade ju varit tråkigt om man drog skruvarna till fästet igenom någon olämpligt :P

Under handskfacket lät ju inte som någon dum placering heller, men har för
mig att den inte skulle montera den upp och ner.

Bild

//Fredrik
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]