Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
HHALLDEN skrev:Varför läser du min tråd?

Jag frågar om någon haft detta problem tidigare och således vet vad det beror på.

Då det fortfarande är garanti på bilen så tänker jag lämna in den för att sen dela med mig till mina volvovänner vad som hände.

Berodde felet på det ”lilla” batteriet eller det ”stora” batteriet?
Är det fel på batterierna?

Återkommer med svar och vill du inte läsa dem så behöver du inte gå in i denna tråd något mer.
Tagga ner.
Det är en befogad fråga att ställa till dig om varför man vill veta vad felet kan vara innan du ens har lämnat in bilen.
Att den har garanti gör det ännu mer underligt att du hör dig för innan reparation.

Eller så har du gjort nåt dumt med bilen...
Nystrom7 skrev: sön 28 feb 2021, 11:28 Fungerar parkeringsvärmaren?

Batteriet måste laddas en gång i veckan på min beroende på hur jag kör. Men kör man parkeringsvärmaren ofta måste det stödladdas om inte man kör väldigt långt.
Ok tack, skall säga till Volvo att det är orimligt. På min Audi 2015 har jag inte behövt ladda en enda gång.

Men jag skall prova å starta värmaren manuelllt.
HHALLDEN skrev: sön 28 feb 2021, 12:51
Nystrom7 skrev: sön 28 feb 2021, 11:28 Fungerar parkeringsvärmaren?

Batteriet måste laddas en gång i veckan på min beroende på hur jag kör. Men kör man parkeringsvärmaren ofta måste det stödladdas om inte man kör väldigt långt.
Ok tack, skall säga till Volvo att det är orimligt. På min Audi 2015 har jag inte behövt ladda en enda gång.

Men jag skall prova å starta värmaren manuelllt.
Har Audin bränsledriven värmare?
Det är inte jättevanligt att de har denna utrustningen nämligen...
På min v90 cc, 2 år gammal, fick jag byta båda batterierna + övervakningsmodulen nyss.

Jag laddar typ 1 gång i månaden på vinterhalvåret. Kör 10 mil i sträck varannan vecka.

Uselt av Volvo.
Ja jag har en dieselvärmare i audin, men det är generellt sett större batterier i diesel har jag hört.
Kör värmaren varje morgon och kör samma sträcka fungerar klockrent. Dock lade hela värmaren av vid 8.0000 mil men fick den utbytt som maskinskada. 22.000kr kostade det kalaset, jag betalade typ 700kr :)

Pratade med en gammal Volvoräv som sade att det handlar om ”cutting costs”. Men här står jag med en defa laddare och laddar min bil som är 1,5 år gammal och att start/stop systemet lagt ner. Borde biljäveln inte kunna säga att spänningen är för låg för att köra värmaren eller start/stop?

Då borde man få en batteriladdare på köpet om man hämtar ut en Volvo ifrån Göteborg.

Skall kämpa för att Volvo skall lösa detta.
poseidon skrev: sön 28 feb 2021, 14:25 På min v90 cc, 2 år gammal, fick jag byta båda batterierna + övervakningsmodulen nyss.

Jag laddar typ 1 gång i månaden på vinterhalvåret. Kör 10 mil i sträck varannan vecka.

Uselt av Volvo.

Verkligen
Rejser99 skrev: sön 28 feb 2021, 16:28
HHALLDEN skrev: sön 28 feb 2021, 09:29 Varför läser du min tråd?

Jag frågar om någon haft detta problem tidigare och således vet vad det beror på.

Då det fortfarande är garanti på bilen så tänker jag lämna in den för att sen dela med mig till mina volvovänner vad som hände.

Berodde felet på det ”lilla” batteriet eller det ”stora” batteriet?
Är det fel på batterierna?

Återkommer med svar och vill du inte läsa dem så behöver du inte gå in i denna tråd något mer.
Jag frågade därför att det var oklart vad du ville. Du ställer en lös fråga och när du får ett förslag säger du att det inte behövs, Volvo ska lösa det.
Svaret på din fråga är att jag läser din tråd eftersom du lägger ut den på ett officiellt forum.
Det jag är ute efter är om någon haft liknande problem och vad Volvo gjort åt det.
Jag vill inte veta primärt vad JAG kan göra utan vad Volvo kommer att göra.
Om Volvo tex byter ut batteriet mot starkare för att slippa stödladda bilen.

Men visst jag tackar för tipset att ladda batteriet och det provar jag i detta nu.

Vet fortfarande inte om detta löser problemet med start/stop.

Appen VOC har lämnat mycket att önska det senaste så jag vet inte om problemet ligger där i värmarfrågan men som sagt skall prova å kicka igång den manuellt

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]