Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreas9090
StefanN skrev: ons 24 feb 2021, 10:48 Tror nog det kvittar, det finns ganska bra videos på tuben om man vill ha lite praktiska tips, men annars är det väl som vanligt att lägga tid på underarbete som gäller.
Waxdegreaser och ha bra temp renhet där man ska lackera är ju också viktigt.
Ajjemän!
Tack för tipsen iaf. Uppskattat.
av Tybbe
Hej jag lackade mina fälgar med Biltema färg antracitgrå med klarlack och det vart faktiskt ganska bra och var noga med rengöring före lacken. Och den verkar tåla avfettning bra och fälgen sitter orginal på v70 t5 06,05 och även d5 07 vet tyvärr inte namnet på fälgen.
Användarvisningsbild
av Andreas9090
Tybbe skrev: fre 26 feb 2021, 15:21 Hej jag lackade mina fälgar med Biltema färg antracitgrå med klarlack och det vart faktiskt ganska bra och var noga med rengöring före lacken. Och den verkar tåla avfettning bra och fälgen sitter orginal på v70 t5 06,05 och även d5 07 vet tyvärr inte namnet på fälgen.
Där ser man. Har själv kört biltemas färg mattsvart tidigare, helt ok resultat men jäkligt blöt färg som lätt skapar rinningar. Nu vart detta jobb inte det bästa heller då jag inte använde mig av en 2k klarlack efteråt, men tycker generellt att färgen inte alls tålde mycket stryk jämfört med andra produkter som folk nämnt.

Påbörjar arbetet imon och har bestämt mig för att köra på MOTIP Sprayfärg, Blank svart + 2K ProMax blank klarlack från Hagmans. Så får vi se hur resultatet står sig :)

Fortsätt i den nya tråden. Den här[…]

Dom läcker i princip alltid en smula dä[…]

Upptäckte vid hjulskiftet för ett tag […]

Avgassystem till volvo 940

Högt mottryck vill du inte ha. Skulle tro […]