Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bempo
Nån som kan beskriva hur locket ska fungera? Jag tycker det är oljegrisigt från locket och neråt på behållaren och locket känns som det inte fungerar. Ser ju ut att vara nån slags fjädrande tätning inuti locket men det finns inget stopp när jag vrider och det känns inte sitta ordentligt. Är locket en förbrukningsvara?
Användarvisningsbild
av Erik Å
På min -00 så svällde gummipackningen med tiden så att den inte fick plats i locket till slut och man fick inte ner locket i bajonettlåsningen. :oops:
Fick klippa lite runt kanten på packningen för att det skulle fungera
av Andis
Min XC70 2004 har också jämt läckt lite. Vad jag förstått väldigt vanligt.

Här ett tips hur man fixar det permanent om jag förstått videon rätt.

av Bempo
Precis så där ser det ut. Verkar som problemet skulle vara att locket inte tätar ordentligt när det strömmar in i behållaren genom returen. Och det elimineras med retur i botten av behållaren på uppdaterad lösning
av SubMarine
Jag har bytt till nya behållaren på min -99a men har ändå inte helt blivit av med problemet att behållaren blir kladdig på utsidan. Jag har dock aldrig haft problem med att oljan skummar.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]