- tis 23 feb 2021, 11:54
bem skrev: ↑tis 23 feb 2021, 08:237 års öppnande av min V70 tar nog ett tag att jobba bort. Där handlade det ju om att faktiskt börja öppna dörren innan den låste upp. När jag nu gör samma sak med V90n så är jag säkert där med tummen i "hålet" (omedvetet) och ger därmed dubbla signaler (lås upp/lås) alltså...det hade inte jag heller tänkt på. :)Xanthopteryx skrev: ↑tis 23 feb 2021, 06:52 Signalera vid omkörning. Om du inte signalerar så tycker bilen att du ofrivilligt lämnar din fil.Vet du vad jag min dumbom trott (enligt min egen lilla logik, utan att ha läst instruktionsboken):
Handtaget, rör inte gropen på utsidan när du skall öppna. Då låser den. Bara sätt in fingrarna på insidan och rör vid handtaget så låser den upp.
Många grabbar tag och petar även med handen/tummen där man låser samtidigt. Då blir det knas...
den där fyrkantiga lilla nedsänkningen måsta jag väl ha tummen nere i för att det skall fungera, öppna/stänga...
Kunde jag gjort mer fel? Men det var ju det mest logiska jag kunde lista mig till helt på egen hand...
Nu fick ni Er allt ett gott skratt Ni som redan har en V90? Men det bjussar jag på, lite kul skall Ni väl få ha.![]()
Ja, ja, men då vet jag hur det funkar då, Tack!
Bo
V90 CC B4 AWD MY2021 Birch Light
Tidigare:
V70 D4 VEA FWD Man Summum BE MY2014 Savile Grey
V70 D5 FWD Man Summum MY2006 Silver
V70 GLT FWD Man Classic MY2000 Silver
Tidigare:
V70 D4 VEA FWD Man Summum BE MY2014 Savile Grey
V70 D5 FWD Man Summum MY2006 Silver
V70 GLT FWD Man Classic MY2000 Silver