Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arne
Har fått ett konstigt fel på min S60, det började strax efter en uppdatering av mjukvaran, men jag vet inte om det har nåt samband. Följande händer sporadiskt var 2-3 mil, motorn slocknar i ca en sekund för att åter vakna till. Motorkontrollampan blinkar till samtidigt. Inga felkoder kommer upp i displayen. Har jag aktiverat cruisern så faller den också bort och går ej att aktivera förrän jag stannat av motorn och startat den igen. Nån som varit med om nåt liknande?
Användarvisningsbild
av CarMan
Arne skrev:Har fått ett konstigt fel på min S60, det började strax efter en uppdatering av mjukvaran, men jag vet inte om det har nåt samband. Följande händer sporadiskt var 2-3 mil, motorn slocknar i ca en sekund för att åter vakna till. Motorkontrollampan blinkar till samtidigt. Inga felkoder kommer upp i displayen. Har jag aktiverat cruisern så faller den också bort och går ej att aktivera förrän jag stannat av motorn och startat den igen. Nån som varit med om nåt liknande?
käner inte igen felat, man bilen har säkert lagrat en felkod.
farthållarn ska stängas av när vissa felkoder lagras & då ska den i´nte gå att få igång fören du startat om motorn.

hur länge är motorn död?
kan det vara en tännmiss, eller är det längre än nån tiondels sekund?
av Arne
Den slocknar endast ett kort ögonblick ca 0,5 - 1,0 sekund. Observera att det är en D5:a.
Användarvisningsbild
av CarMan
Arne skrev:Den slocknar endast ett kort ögonblick ca 0,5 - 1,0 sekund. Observera att det är en D5:a.
oj va slarvigt läst av mig, den lär ju inte ha några "tändmissar"

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]