Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PalleH
Hej
Är det fler som har problem med att lyset inte tänds i autoläget,har upplevt flera gånger att folk har blinkat på en och då för att lyset fram inte är på.

Nu har jag fått ställa knappen på lyse på hela tiden,för att slippa tänka på detta.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Tänds bara när det blir mörkare, eller när man aktiverar autotorkning. I annat fall så vet den inte att det är dåligt väder.

Tänds den däremot inte alls så är det ju nåt galet på ljussensorn troligen.

Jag kör med halvljus jämt under den här tiden, just för att jag stör mig på att andra inte syns med DRL i gryning/skymning.
Användarvisningsbild
av PalleH
Det verkar som varselljuset inte heller lyser, det ska väl lysa lite i strålkastaren och de nedre i fronten dimljus. Ska dimljusen fram lysa i varselläge?
av William85
I autoläget ska det alltid lysa nånting, på dagen DRL + bakljus, parkljus. I mörker halvljuset istället för DRL.
I 0-läget bara DRL (mörkt bak)
I halvljusläget lyser ej DRL
En bil som har AUTO-läget har inga dimstrålkastare. Den har varselljus där de äldre har dimljusen. Vi har en 2012 och en 2016, alltså en av varje.
Användarvisningsbild
av PalleH
apersson850 skrev: ons 24 feb 2021, 21:18 En bil som har AUTO-läget har inga dimstrålkastare. Den har varselljus där de äldre har dimljusen. Vi har en 2012 och en 2016, alltså en av varje.
Vet inte riktigt hur du menar men min bil med autoläge har lampor där nere i fronten,som syns på min bild.
Användarvisningsbild
av Steffe3
PalleH skrev:
apersson850 skrev: ons 24 feb 2021, 21:18 En bil som har AUTO-läget har inga dimstrålkastare. Den har varselljus där de äldre har dimljusen. Vi har en 2012 och en 2016, alltså en av varje.
Vet inte riktigt hur du menar men min bil med autoläge har lampor där nere i fronten,som syns på min bild.
Mjo, det han menar är att din bil (som är nyare) inte har dimljus, utan DRL. Dimljusen försvann vid faceliften 2014 (om jag minns året rätt).
Användarvisningsbild
av PalleH
Steffe3 skrev: ons 24 feb 2021, 21:55
PalleH skrev:
Mjo, det han menar är att din bil (som är nyare) inte har dimljus, utan DRL. Dimljusen försvann vid faceliften 2014 (om jag minns året rätt).
Okej jag har dålig koll på detta med lysen,men ska dessa där fram ner till lysa när halvljuset inte är aktivt?
Användarvisningsbild
av PalleH
Steffe3 skrev: ons 24 feb 2021, 22:11 Tycker ju det, men har för mig att en del släcker och går över till p-ljus under typ 10km/h. Kan blanda ihop modellerna dock.
Ja får kolla ute i trafiken imorgon och se hur andra Volvo bilar har det. :-)
Vida 2014D

Sök på forumet så hittar du.

EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i v[…]

Fönsterhiss ur funktion

Inte osannolikt att det är kabelbrott mellan […]

..Lade du vaselin bara på själva kont[…]