Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holger Danske
Hej. Har någon här på forumet trimmat med BSR 140 til 188 hästar.
âr det pengarna värt eller skal man låta bli.
Har hittat et par tråder men är inte säker ännu.
av Psyko
Holger Danske skrev:Hej. Har någon här på forumet trimmat med BSR 140 til 188 hästar.
Vill du köpa problem så Go for it !

Lämna aldrig in bilen så någon gör någon form av laddning av mjukvara efteråt bara, Då kommer det kosta ännu mer.
Användarvisningsbild
av eiskall
Psyko skrev:
Holger Danske skrev:Hej. Har någon här på forumet trimmat med BSR 140 til 188 hästar.

Lämna aldrig in bilen så någon gör någon form av laddning av mjukvara efteråt bara, Då kommer det kosta ännu mer.
Nu får du nog precisera dig lite. Vem har fått problem? Jag tycker att det är väldigt ovanligt att man hör att någon fått problem efter chippning. Utveckla!
Användarvisningsbild
av greeeken
Psyko skrev:

Vad pratar du om?
Vi har haft det på en av våra 140 hästars i 2 år snart och inga problem alls.

Ta o precis nu istället för att skriva så.
Antar att du menar = Om du ska uppgradera bilen hos volvo sen så se till att ALLTID ha orginal programvaran inne så slipper du problem sen.
av slippy
Jag har också funderat mycket på detta, då en kompis har en barndomsvän på bsr tog han och frågade vad han tyckte om att chippa min 140hk 06, automat.

svaret från bsr killen var att han inte rekommenderade det,
effekten kommer inte förens vid de högre varvtalen och efterssom man inte får något märkvärt mer i vrid så tyckte han det var bortkastade pengar.

Jag tog hans rekommendation och köpte mig en ny mobiltelefon istället. :shock:
Användarvisningsbild
av greeeken
slippy skrev:Jag har också funderat mycket på detta, då en kompis har en barndomsvän på bsr tog han och frågade vad han tyckte om att chippa min 140hk 06, automat.

svaret från bsr killen var att han inte rekommenderade det,
effekten kommer inte förens vid de högre varvtalen och efterssom man inte får något märkvärt mer i vrid så tyckte han det var bortkastade pengar.

Jag tog hans rekommendation och köpte mig en ny mobiltelefon istället. :shock:
Skrattar ja dte kan man oxå göra för pengarna.
Tycker dock själv att det blev mkt skillnad .
Men på en sug motor tycker jag det är bortkastade pengar.
av TheRing13
Kan inte tala för chippet i egen sak men min kusin har en 140/188hkr från bsr och han har kört felfritt sedan ca 8000 mil sedan.. och det tycker jag iallafall är relativt problemfritt.

/fredrik
av dali
I ärlighetens namn så är det rätt meningslöst att chippa en sugmotor. Som tidigare skrivits, effektskillnaden kommer först efter 4000 varv och hur ofta ligger man vid de varvtalen? BSR-killen gav alltså ett ärligt svar.

På en turbo är det en helt annan sak.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
dali skrev:I ärlighetens namn så är det rätt meningslöst att chippa en sugmotor. Som tidigare skrivits, effektskillnaden kommer först efter 4000 varv och hur ofta ligger man vid de varvtalen? BSR-killen gav alltså ett ärligt svar.

På en turbo är det en helt annan sak.
Dra inte alla över en kam......

volvos 140 och 170 hk är samma motor med olika styr-program bara.

I så fall är det ju lika meingslöst att köpa 170 hkn också från fabrik.
av dali
Helt rätt, om du kör "normalt" så är det ingen skillnad. Hur ofta ligger du över 4000 varv? Biltidningarna har i alla år rekommenderat 140-hästaren över 170.
Dörrlås under vintern.

Vi har en XC60 MY22 men har inga problem med d&oum[…]

Om du tycker det är opraktiskt med laddning e[…]

Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]