Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perin skrev:
perhall skrev:
mickepet91 skrev:Jag tillhör dom som inte vill ha panoramatak, var in och frågade på en ny xc60 ladd hybrid men gick inte att få utan det :bored: så jag får vänta tills nästa årsmodell och få se om man kan få utan. annars får jag titta på en annan bil. synd när man vill ha en volvo.
Du kan ju beställa en utan. Panoramatak är inte standard, det är extra eller ingår i paket. Jag fick iaf betala för mitt.. på båda bilarna
På XC60 Laddhybrid verkar det vara standard, det finns inte att välja och på interiör bilderna syns det utan man gjort något val.
Är inte standard på den och inte nån annan Volvo heller
Krollspell skrev: lör 20 feb 2021, 22:18
Roten skrev:Jag hade en xc90 t8-17 med panoramatak. Verkligen känsla av utrymme i baksätet men nästa omärkbart i vanliga fall i framsätet. Stor spricka efter ca ett år och reparation på garanti. En kollega med xc90 fick samma problem. Vet inte om det är större spänningar med den högre xc90:n, men det verkar rätt vanligt med strul.. Kör nu en xc90 t8 -20 med i princip all utrustning, men valde bort panorama och har personligen aldrig saknat det.
Låter som en väldig otur, har aldrig hört talas om att det skulle spricka.. Volvo har ju erbjudit glastakluckor sen 1991 (960) om jag inte minns fel så det borde ha pratats om isf. . Panoramataket är ju 2 separata delar, så inget jätteglasparti som nämns. Har själv alltid all utrustning i mina bilar som går att få, och skulle aldrig avvara glastaket, känns mörkt, trångt och instängt utan det.
960:ns är nog inte så känslig som de större. På Panameran hade ena skivan gått emot den andra så den spruckit. SÅ att det är två är ingen garanti för att det inte händer.
perhall skrev:
perin skrev:
perhall skrev: Du kan ju beställa en utan. Panoramatak är inte standard, det är extra eller ingår i paket. Jag fick iaf betala för mitt.. på båda bilarna
På XC60 Laddhybrid verkar det vara standard, det finns inte att välja och på interiör bilderna syns det utan man gjort något val.
Där har du fel panoramataket är standard på XC60 Recharge/Twin engine hittar du en laddhybrid XC60 utan panoramatak visa mig den.
perhall skrev:
perin skrev:
perhall skrev: Du kan ju beställa en utan. Panoramatak är inte standard, det är extra eller ingår i paket. Jag fick iaf betala för mitt.. på båda bilarna
Varför går den då inte lägga till? Antagligen för att det är standardutrustning.
s6025t skrev:
perhall skrev:Jag har ju just köpt en och fick betala....
Ja då har du ju betalat 15900kr för något som ingår i priset på XC60 laddhybrid till XC60 B4-B5 kostar panoramatak 15900kr känns som säljaren blåst dig på pengar
Inte alls, jag konfigurerade bilen på volvocars.se så detta med att det skulle ingå är nytt. vid avhämtning i december ingick det inte, jag testade även då att konfigurera.
perin skrev:
perhall skrev:Isf är det precis ändrat... 'är bara 7 veckor sen
Så kan det mycket väl vara. För på icke laddhybrid finns det att lägga till. Så standard på laddhybrid skulle jag tro om det inte är fel på bygg din Volvo.
Det är ju ganska konstigt tänkt, dels missar de en intäkt, dels är det ju uppenbarligen, redan i denna tråd, sådana som avstår för de inte vill ha panoramatak.

Dessutom blir ju alla värden sämre, bilen väger mer, får högre tynbgdpunkt, kortare räckvidd och mindre bonus... ingen av premiumkonkurrenterna skickar med sollucka gratis på någon modell. Kanske S65 AMG då...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]

Dragvikt 850 vs. 940?