Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sensonic
Någon som vet något om förbättringar nästa årsmodell? Konkret hade en räckvidd på nominellt 9 mil och tämligen oförändrat pris varit mumma. Då hade pendling kunnat köras nära nog uteslutande på el. Är det att hoppas på eller släpper man de kunderna till Mercedes?
Användarvisningsbild
av philipsguy
Kan hända att någon med inside information kan dela med sig av Volvos planer, jag är ingen sådan och känner bara till att det sägs komma en ny modell av XC90 till modellår 22 som i sig ju bara ligger 3-4 månader bort. Man kan ju alltid hoppas.
av Lövet
Det kommer inte bli den typen av räckvidder på hybrider. Då används bensinmotorn för sällan och poängen med dubbla drivlinor försvinner.
Användarvisningsbild
av Paglar
Ryktesvis har jag hört att från byggvecka 46 i år så kommer det ett något större batteri. Men jag vet inte vilken kapacitet det kommer att ha. Man kan ju gissa på 13kWh och kanske 9kWh körbart.
av sensonic
@Lövet, Vi får väl se i veckan när Mercedes släpper nästa C-klass. Inte säkert alla tänker lika. Efter att också ha levt med elbil och provat på långresor är det för min del så att göra ett flertal stopp för laddning på mindre trevliga ställen, dvs längs motorvägar och vid köpcenter där snabbladdare finns, tänker jag mer som i min start av tråden nu. Lär bli trångt vid snabbladdarna framöver om/när elbilarna tar 30-50% av marknaden.
V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]

Okej. Ja jag får samma som dig , 0122 l&arin[…]

Ok tack, ska kolla detta.