Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bloke
#1427100
skaffade nyligen en v40 2002 och har märkt att motortemp givaren inte vill stiga. jag antar att den borde ligga horizontellt vid normal arbetstemperatur( klockan 3). det dröjer länge innan den långsamt stiger lite. Idag när det var -8 grader sjönk den ner till nästan noll läge vid landsvägskörning. stannade på gården på tomgång då steg den till kl 3 efter några minuter.

blåser varm luft i kupén även om det kanske inte blir så varmt som jag skulle vilja då värmen ligger på full fräs. Vid tomgångs körning var inblåset betydligt varmare också.

ideer?

tacksam för svar!
#1427124
Byt termostat :-D
Visa din semesterbil(d)

Då har det rattats till Ritsem 15 mil nordv&[…]

Bromsbyte på XC60 MY22 Mildhybrid

Är det något särskilt tänka[…]

EX60

Nu har jag provkört och får väl er[…]

Vinande ljud från AC(V70 D4 2016)

Tyvärr kommer jag inte med någon lö[…]