Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Danne76
Hej.
Trippmätaren på min 945 -91 har pajat och man hör ett klickande ljud från den, och jag undrar är det en vajer som går upp till mätaren som kan ha hoppat ur läget eller vad kan det vara för fel?

// Danne76
Användarvisningsbild
av Crille
Danne76 skrev:Hej.
Trippmätaren på min 945 -91 har pajat och man hör ett klickande ljud från den, och jag undrar är det en vajer som går upp till mätaren som kan ha hoppat ur läget eller vad kan det vara för fel?

// Danne76
Nä någon vajer finns det inte till mätaren. fungerar själva hastighetsmätaren ?
fungerar någon av trippmätarna ?
av Danne76
Hastighetsmätaren fungerar men inte någon av trippmätarna :(
Användarvisningsbild
av Sparkz
Då är det bara att byta mätare. Ett komplett instrument på skroten kan vara billigare, men JIGE instrument-verkstad utanför Leksand lagar mätare med, vi har köpt ett par mätare därifrån till jobbet. Dom har ett bytessystem, dvs. du får skicka tillbaka din gamla mätare.
Telefonen dit är: 0247 - 101 16. Mobil: 070 - 631 01 16.
av Danne76
Är det samma givare till trippmätaren och hastighetsmätaren?
Ljudet kom inte från trippmätaren.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, samma givare. Så är bara tripp ELLER hastighetsmätaren sönder vet man att felet ligger i mätaren.
av Danne76
Tack så mycket för hjälpen :D
Fick tips om ett ställe i Stockholm (bor där) som lagar det för ca 1000kr.
av Danne76
Jag har ett till problem :(
När man drar på med bilen upp till ca 30km/h så hörs ett klickande ljud och man känner jätte lite skakningar i gaspedalen, vad kan det vara?
Det slutar så¨fort man får lite fart. Gamla ägaren sa att det började när dom hade bytt bromsar och ok.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]