Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av x020377
Jag har beställt en XC60 med leverans under mars. På grund av denna tråden, så ställde jag frågan till säljaren om vilka nycklar man får med för dryga halvmiljonen. :-)
Svaret var att i "deras system", så står det att den knapplösa inte längre ingår, från v:a47. Dock så har de bilar de levererar nu, ändå den nyckeln med, så "vi får se", var svaret jag fick.
En extra "stor" nyckel går lös på runt 3.500:-

Är inte detta ett fantastiskt bra sätt att reta upp sina kunder på?
av Lockis
@x020377, Det är fantastiskt att man kan leverera en bil med bara 1 "riktig" nyckel.
Den orangea kan ju vara direkt livsfarlig om man inte kan stänga av funktioner.
Lane assist behövs stängas av för jämnan när man kör på ko-stigar.. Sambon kommer ju bli lagom galen om detta inte är möjligt.
Den nyckellösa är ju dessutom inte tänkt att användas alltid. Då det inte går att byta batteri.. Nej, väck med den nyckellösa och dit med en vanlig till..
av x020377
Lockis skrev:@x020377, Det är fantastiskt att man kan leverera en bil med bara 1 "riktig" nyckel.
Den orangea kan ju vara direkt livsfarlig om man inte kan stänga av funktioner.
Lane assist behövs stängas av för jämnan när man kör på ko-stigar.. Sambon kommer ju bli lagom galen om detta inte är möjligt.
Den nyckellösa är ju dessutom inte tänkt att användas alltid. Då det inte går att byta batteri.. Nej, väck med den nyckellösa och dit med en vanlig till..
Det var ju inte ens säkert att jag kommer att få den knapplösa. En mer genomtänkt lösning vore väl att skicka med två vanliga nycklar och sen göra det möjligt att programmera en nyckel med begränsade funktioner, OM MAN VILL!
av tomasaso
Nu har jag hämtat min XC60. Fick en standard, en care key (orange) samt en ”badnyckel”. Återstår att testa funktionen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
Ja, att programmera en nyckel med fartbegränsning är ju dumt, eller menar Volvo att man kan fartbegränsa för att ge bilen till kidsen som en A-traktor? Det vore ju logiskt i alla fall.

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej allihopa! Jag har köpt en xc90 2017 d5. V[…]