Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolle85
Har en V70 från 2009. Den har 2,5FT med 200hk. Finns det något enkelt trim att lägga till denna för att få lite fler hästar?
av Rådlös
Att köra på E85 är den absolut billigaste effektökningen. Inte så mycket men bevisligen mer än bensin i alla fall. Du får ett bättre bottendrag och en bit upp i registret på E85. Och ett annat viktigt tips i sammanhanget. Så kallade Öppna Sportluftfilter gör sig inte bra ihop med E85! Etanol vill ha några tiotal högre värmegrader på förbränningsluften för att förgasa bränslet effektivare. Så se till att den luftförvärmningen som fanns från början på motorn fungerar. Där vinner du både i kraft och lägre förbrukning.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kör med ATM sen några år på vår 2.5FT 2010 och det är stor skillnad från tidigare. Klart värt varenda krona! :-)
Användarvisningsbild
av Glimmzz
En optimering på en firma med en dyno så man får före/efter siffror och hur grafen ser ut är allt du behöver
Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gäll[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]

Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]