Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag försöker hitta information? Tydligen kan man med appen rena luften innan körning? Hur fungerar det? Går bränslevärmare igång eller drar det batteri? Är det lämpligt i garage etc? Lite info vore bra.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Den äldre XC60 jag hade, precis när man låste upp bilen blåste in luft i kupén, vädrade ur den. Det var inget som kunde styras mha VOC. Denna har jag inte sett i SPA bilarna om det inte kommit med my21 o Clean Air tillägget.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
HitTheRoadJack skrev:Den äldre XC60 jag hade, precis när man låste upp bilen blåste in luft i kupén, vädrade ur den. Det var inget som kunde styras mha VOC. Denna har jag inte sett i SPA bilarna om det inte kommit med my21 o Clean Air tillägget.
Hittade mha googla ”volvo Air Quality app”

https://www.greencarreports.com/news/11 ... icle-cabin
IMG_1492.jpg
IMG_1492.jpg (40.6 KiB) Visad 1059 gånger
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Robbi skrev:Jag försöker hitta information? Tydligen kan man med appen rena luften innan körning? Hur fungerar det? Går bränslevärmare igång eller drar det batteri? Är det lämpligt i garage etc? Lite info vore bra.
Kolla med en Volvo handlare om hur det fungerar och återkom Bild
Användarvisningsbild
av Robbi
HitTheRoadJack skrev:
Robbi skrev:Jag försöker hitta information? Tydligen kan man med appen rena luften innan körning? Hur fungerar det? Går bränslevärmare igång eller drar det batteri? Är det lämpligt i garage etc? Lite info vore bra.
Kolla med en Volvo handlare om hur det fungerar och återkom Bild
Det står diffust, att den sköter sig automatiskt. Sen finns den med i apoen och dör verkar jag kunna starta den också?

Min säljare sa att han aldrig hade sett menyn för det i mittdisplayen?
Användarvisningsbild
av Slasse
Jag har den i min. Men det är en app för din bil också som ska vara nedladdad. Om du klickar på den så är den i menyvalet längst ned. Det är väl förenklat ett lite mer avancerat HEPA-filter och sedan så cirkulerar den luften i bilen genom det filtret och samtidigt stänger alla utåtgående spjäll. Jag har kört den några gånger men skulle tro att den mer är för marknader där luftföroreningarna är större eller möjligen Hornsgatan på våren här i Stockholm. :)
Användarvisningsbild
av Robbi
Slasse skrev:Jag har den i min. Men det är en app för din bil också som ska vara nedladdad. Om du klickar på den så är den i menyvalet längst ned. Det är väl förenklat ett lite mer avancerat HEPA-filter och sedan så cirkulerar den luften i bilen genom det filtret och samtidigt stänger alla utåtgående spjäll. Jag har kört den några gånger men skulle tro att den mer är för marknader där luftföroreningarna är större eller möjligen Hornsgatan på våren här i Stockholm. :)
Går det elektriskt eller kör den igång bränslevärmaren? Jag tänker mer på att jag har min bil i garage.

Har alltså bytt motor i min Volvo 240 ifr&ar[…]

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]