Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KeeM skrev: tis 16 feb 2021, 19:47 Finns det någon risk att använda sig av carglass istället för bilia vid byte av vindruta?

Är en xc60 my 2020 och har HUD. Finns ju ett gäng sensorer bakom rutan också.
Hade tagit glasmästare över alla bilverkstäder när det kommer till rutor.
Jag bytte ruta via Carglass och märkte efter några timmar att IntelliSafe-kåpan satt snett och inte helt mot rutan på ena sidan.

Tog den till Volvo som sa att fästet som sitter på rutan från fabrik var snett, enda lösningen var att byta rutan igen så Volvo gjorde det och nu är det perfekt.

Carglass betalade för det nya bytet utan problem, den rutan hade ingen Volvo-märkning för den var inte original.
På rutan från Volvo står det Volvo längst ner, har väl ingen betydelse egentligen men känns på något sätt bättre.
aikputte skrev: tis 16 feb 2021, 20:22 Jag bytte ruta via Carglass och märkte efter några timmar att IntelliSafe-kåpan satt snett och inte helt mot rutan på ena sidan.

Tog den till Volvo som sa att fästet som sitter på rutan från fabrik var snett, enda lösningen var att byta rutan igen så Volvo gjorde det och nu är det perfekt.

Carglass betalade för det nya bytet utan problem, den rutan hade ingen Volvo-märkning för den var inte original.
På rutan från Volvo står det Volvo längst ner, har väl ingen betydelse egentligen men känns på något sätt bättre.
Det låter semibra det där... läste att det var specialglas för hud. Har carglass tillgång till det?
Jag bytte på Bilia Nacka på min förra V70 och det var en riktigt hafsjobb. Jag såg limfogen på min sida, det var glassplitter i bilen kvar och kåpan mot rutan satt snett.
Slasse skrev: ons 17 feb 2021, 15:21 Jag bytte på Bilia Nacka på min förra V70 och det var en riktigt hafsjobb. Jag såg limfogen på min sida, det var glassplitter i bilen kvar och kåpan mot rutan satt snett.
Dom ska byta min vindruta inom en snar framtid när bakluckan åtgärdas, får se hur det blir.
Jag granskar allt i sömmarna och är inte nöjd med mindre än hur det var innan ingreppet. :-)
Trasig Renault Scenic

Kom på en möjlig orsak till haveriet p&[…]

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Motornr: Identifigering

En B20A, och är ju då inte original i d[…]

Volvo v90 D3 2018 motor problem?

Hej så ja har en volvo v90 d3a och nu p&arin[…]