Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr2web
Hej Johnny,
Vilken Volvo återförsälhjare säljer detta verktyg? Bilia Västerås hävdar kraftfullt att Volvo förbjudit dem att sälja specialverktyg, vilket är mycket frustrerande.
Så är det någon som kan rekomendera en ÅF som har tex 9995722 ECU dempontering/monteringsverktyget så skulle det vara så uppskattat. :-)
av Bempo
Jag har samma fråga om verktyget och hänger på. Eller är det möjligt att använda nåt annat ur verktygslådan som gör jobbet fast inte lika enkelt? Jag tänker inte på nåt förstörande som spett och slägga eller vinkelslipen
av rd350
Det liknar en grilltång, har aldrig hört att Volvo inte får säja verktyg då är det aldeles nytt i så fall. Vi har köpt mycket på jobb (fristående verkstad) Verktygen är oftast fårvånande billiga.
Användarvisningsbild
av Hasse53
Var inne hos min Volvohandlare och skulle handla tolkar för nollning av min D5:a och reservdelskillen sa att de inte fick sälja specialverktyg till privatpersoner. Dock efter resonemang med chefen så gick det vägen iallafall . Det här var väl för för 4 år sedan.
av Bempo
Bempo skrev: mån 15 feb 2021, 12:36 Jag har samma fråga om verktyget och hänger på. Eller är det möjligt att använda nåt annat ur verktygslådan som gör jobbet fast inte lika enkelt? Jag tänker inte på nåt förstörande som spett och slägga eller vinkelslipen
Jag svarar på min egen fråga i tråden: det var inte svårt ta ur ECU med hjälp av skruvmejsel.

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]